Foment comença a fer els pegats al tram de l'N-II entre Caldes i Sils, aturat des de fa set mesos

S'eixamplarà la via, es repintarà i s'hi milloraran les senyalitzacions i l'enllumenat

Diversos operaris treballaven ahir a l'encreuament per anar a Caldes, una zona bastant perillosa, amb la rotonda elevada a mig fer i amb molt poc espai per als vehicles. La primera tasca dels operaris serà eixamplar la via, tirant enrere els murs que hi ha al perímetre de la carretera. L'alcalde de Caldes, Joan Colomer (PIC), va confirmar que els havien comunicat que les obres de millora de seguretat de l'encreuament estava previst que comencessin aquesta setmana, i va reconèixer que els treballs ja havien començat ahir. Colomer va explicar que primer s'eixamplarà «una mica» la via, enretirant-ne convenientment els murs. A continuació, segons l'alcalde de Caldes, es pintarà la via i es col·locaran bandes reductores de velocitat en una zona que és força conflictiva per al trànsit. Per la seva banda, l'alcalde de Sils, Martí Nogué (IdS-PM), també va confirmar que des del govern de l'Estat els havien informat que les obres començarien aquesta mateixa setmana, però ahir no tenia encara constància que haguessin començat en el seu terme municipal.

Aquestes actuacions per disminuir els problemes de seguretat que hi ha en aquest tram per culpa de les obres aturades es van acordar a finals de l'any passat. El subdelegat del govern espanyol a Girona, Francesc Francisco-Busquets, va prometre als diversos pobles afectats per l'aturada de les obres de desdoblament de l'N-II que l'Estat faria aquesta actuació mentre durin els problemes que n'impedeixen la represa. Aquesta actuació es basarà principalment en la millora de la senyalització i repintar la carretera, com també la millora del ferm i de l'enllumenat, entre altres accions.

Encallats

El desdoblament del tram de l'N-II entre Caldes i Sils està aturat des de fa més de mig any perquè una de les dues empreses que formaven la unió temporal d'empreses, Begar Construcciones y Contratas, va presentar concurs de creditors, i l'altra empresa, Benito Arnó, vol continuar fent l'obra, però l'Estat considera que s'ha de fer una adjudicació nova. Per aquest motiu hi ha un litigi contenciós administratiu que trigarà encara força temps a resoldre's. L'altre tram aturat, aquest des de fa més d'un any, és entre Sils i Maçanet. En aquest cas, el problema va ser l'encariment de l'obra en un 20% a causa de diversos canvis en el projecte; un fet que va provocar que la UTE formada per Copcisa i Marcor Ebro demanés la rescissió del contracte. Foment va decidir tornar a redactar el projecte.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.