Foment dóna per bo el traçat de l'A-7 cap al nord i en licitarà tots els projectes enguany

Ha dividit en cinc els 50 quilòmetres entre Altafulla i Vilafranca, que vol prioritzar ara amb una inversió d'uns 300 milions

Tal com ja proposava l'estudi ambiental, el traçat triat per als 50 quilòmetres de l'A-7 nord és un barreja de les alternatives que plantejava l'estudi informatiu, excepte la que proposava fer un quart carril a l'autopista. Així, partirà de la punta de la Móra i discorrerà paral·lela a l'AP-7 fins al Vendrell, nucli que superarà per l'est, en paral·lel a l'actual N-340 –i no pel coll de la Cobertera, a Calafell–. La variant de l'Arboç, en canvi, serà a l'oest, pels terrenys on es preveu el Logis. Després que a l'estiu de 2009 entrés en servei el tram entre l'Hospitalet i Tamarit, per a Foment la prioritat ara és la connexió fins a Barcelona, considerant la situació de «col·lapse» que ahir reconeixia Hernández a l'N-340. Per això, es felicitava que «ja s'ha començat a caminar», amb una inversió els anys vinents de 294,5 milions, tot i que, per culpa de la crisi econòmica, hi evitava posar cap termini més enllà de la redacció dels cinc projectes que es trauran a concurs al 2010. L'A-7 sud –entre el Perelló i la Jana– va més endarrerida, i encara està pendent de rebre la declaració d'impacte ambiental, que igual que al nord probablement en fixarà el traçat definitiu. La subdelegada, Teresa Pallarès, assegura que hi insistirà en una visita que preveu al Ministeri de Medi Ambient a final de febrer.

Pel que fa a les queixes veïnals a Boscos pel soroll al segon cinturó de Tarragona, Hernández va indicar que ja «s'ha fet un estudi d'impacte sonor a les zones més sensibles de la circumval·lació, i és possible que s'allargui una zona concreta de pantalles acústiques».

A l'Aldea van accelerats

Pallarès i Hernández també es van referir en el seu repàs d'ahir a les obres pendents a l'Ebre. Unes de les més reclamades eren les de la variant de l'N-340 a l'Aldea, iniciades al març del 2009 amb un pressupost de 26,2 milions d'euros. Tot just fa, doncs, 10 mesos dels 46 que haurien de durar, però el cap de Carreteres es mostrava molt optimista. «S'ha avançat molt, i crec que s'acabaran abans del previst», deia, malgrat que amb la boca petita, admetia.

La cruïlla d'Alcanar i les variants de l'N-420

Tot al contrari ha succeït a les obres de la cruïlla de l'Àngol, d'accés a Alcanar, tot un punt negre de l'N-340, que té més de tres anys de retard. Hernández l'atribuïa ahir a un «problema aliè» a Foment, com és que l'empresa adjudicatària «va fer suspensió de pagaments». Ara, les obres s'estan executant, i assegura que s'acabarà abans de l'estiu. No menys esperades són unes altres obres que encara no han començat, les de les tres variants pendents a l'N-420. Les de Gandesa (estimada en uns 10,8 milions) i Corbera d'Ebre (13,3) es trauran a licitació enguany, però la de Riudecols (21,5) haurà d'esperar al vinent tot i que també es disposa ja del projecte redactat.

La prioritat ara, l'obertura del coll de Balaguer

Foment va posar en marxa, l'estiu passat, només a mitges el tram de l'A-7 entre Mont-roig i la central de Vandellòs, ja que cap al sud no es pot seguir més enllà de la rotonda de la C-44 a l'Hospitalet de l'Infant, i en sentit nord només hi ha habilitat un carril. «Per prudència hi ha un 20 o 25% de la carretera que no s'ha obert al trànsit, malgrat que ja està del tot acabada perquè hi havia cert risc d'inestabilitat», explicava ahir Hernández. Des de llavors, Foment ha redactat un nou projecte destinat només a estabilitzar els talussos del coll de Balaguer, que «s'ha aprovat fa poc i sortirà a licitació aviat ja que ara és el més prioritari a l'agenda», admetia el responsable. Un cop adjudicada, l'obra «serà molt ràpida», perquè només durarà «entre dos i tres mesos». Per aquest motiu, la subdelegació confia encara que el tram pugui estar obert al trànsit aquest estiu, i en tot cas sí que assegura que «enguany estarà arreglat».

Queixes de l'Ajuntament

Entretant, l'Ajuntament de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant, precisament, van denunciar ahir les deficiències que hi ha a l'A-7 a l'altura de la connexió amb la C-44, tant pel que fa a la senyalització com a l'asfaltat, la poca visibilitat en la cruïlla i als accessos a camins particulars.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.