La primera tuneladora dels FGC arriba a la rambla i la segona ho farà abans de l'estiu

Després de completar el primer túnel de 3,1 quilòmetres, s'ha perforat un 82% del traçat a Terrassa

Dissabte, a un quart de nou del vespre, es va sentir a la rambla d'Ègara un gran esclat. Eren els treballadors dels perllongament dels FGC que celebraven de manera sorollosa haver arribat a la meta. La primera tuneladora havia perforat els 3,1 quilòmetres del traçat. El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, va explicar ahir que dissabte va rebre per SMS la notícia de la calada de la primera tuneladora i, de seguida, va trucar, l'alcalde de Terrassa, Pere Navarro, per aclarir-li que «si havia sentit un petard no era el gol del Barça sinó la calada del túnel». Nadal va assegurar que els terminis d'execució s'estan complint amb «escreix» i que «abans de l'estiu, en plena primavera», els dos túnels de Terrassa estaran acabats.

Les obres d'arquitectura i instal·lacions de catenària i via es posaran a licitació ara. Es preveu que a la primavera es comenci a instal·lar la via en el túnel ja acabat. Així, en el segon semestre del 2011 estarà operatiu el perllongament, que ha suposat un cost de 321 milions d'euros.

L'alcalde de Terrassa va qualificar l'arribada de la primera tuneladora com a «dia històric» i va destacar que Terrassa arriba «al final d'una obra i a l'inici d'una nova època».

Licitació de l'estudi del túnel d'Horta

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, va confirmar ahir que la Generalitat convocarà, possiblement aquest mes, el concurs de licitació per a la redacció de l'estudi informatiu del túnel ferroviari d'Horta a Barcelona. Nadal va assenyalar que el concurs de licitació es podria realitzar aquest febrer i obrir així un procés amb «un horitzó d'uns quants anys» i que es preveu en el Pacte Nacional d'Infraestructures. El conseller va advertir que «ens trobem al començament de tot el procés que ha de permetre determinar les característiques del túnel, el seu traçat definitiu, l'impacte ambiental i aplicar les mesures correctores que s'hagin d'establir».

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.