Obre l'estació de la L4 amb accés directe a l'hospital de Sant Pau

L'hospital de Sant Pau des d'ahir té una nova connexió al metro, en l'estació de la L4 Guinardó-Hospital de Sant Pau. La remodelada estació es convertirà també aviat en un intercanviador entre aquesta línia i la L9. Així ho va confirmar ahir el conseller de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP), Joaquim Nadal, que va visitar la nova estació acompanyat de la regidora d'Horta-Guinardó, Elsa Blasco, i la presidenta del districte, Montserrat Ballarín.

El nou vestíbul, de 700 metres quadrats, és més del triple que el que tenia abans de la remodelació. Nadal va recordar que amb aquesta nova entrada, l'estació de Guinardó-Hospital de Sant Pau, de la línia 4 del metro té un accés directe entre el metro i el centre hospitalari. La remodelació ha comportat també l'obertura de dos nous accessos, un a peu pla amb entrada directa a les instal·lacions de l'hospital i l'altre al carrer de Mas Casanovas.

Amb la inauguració del nou hospital de Sant Pau i el trasllat de l'activitat assistencial, la línia 4 s'ha convertit en la més utilitzada per les persones que s'adrecen a l'hospital. Precisament, TMB va modificar el nom de l'estació i li va posar el de Guinardó-Hospital de Sant Pau per destacar-la de la parada de la L5, que ara queda més lluny i que passa a anomenar-se Sant Pau-Dos de Maig.

Segons el conseller, les obres han permès convertir una estació, la del Guinardó, que era vella i poc accessible en un intercanviador de les línies 4 i 9 del metro de Barcelona. Nadal va xifrar en 500.000 el nombre de persones que viuen en l'àrea d'influència de l'estació i en 12.000 el nombre d'usuaris diaris. I a partir d'ara, uns 5.000 pacients i visitants de l'hospital podrien beneficiar-se d'aquest accés.

Nadal va recordar que les obres d'intercanviadors representen uns 700 milions d'euros d'inversió, de les quals en surten afavorides la població en general i no només les persones que tenen mobilitat reduïda. Igualment, ha dit que aquestes millores s'emmarquen en les inversions en infraestructures de mobilitat i transport públic per valor de 8.000 milions d'euros que estan posades en marxa a l'àrea metropolitana de barcelona (AMB).

Nadal va explicar que Barcelona és la segona ciutat més adaptada d'Europa, amb 97 de les 128 estacions adaptades; és a dir, la segona amb menys barreres arquitectòniques. L'objectiu, va dir, és que totes les estacions permetin l'accés a les persones amb mobilitat reduïda.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.