CiU i PP demanen a Foment un compromís oficial que farà el «bypass» de Tarragona

Els grups de CiU i PP al Congrés dels Diputats han presentat diferents proposicions no de llei per forçar l'Estat que es comprometi a construir un bypass ferroviari que connecti el corredor mediterrani –en construcció– i la línia del TAV Madrid-Barcelona, passant per Tarragona. Les intencions fins ara expressades per Foment parlen només de fer arribar l'alta velocitat al centre en cul-de-sac, si bé tota la planificació consensuada al territori –incloent-hi el pla territorial parcial del Camp redactat pel govern– advoca per allargar el ramal per connectar les dues línies, i permetre així un doble sentit de circulació. El diputat de CiU Jordi Jané admetia ahir que les darreres converses amb el ministeri –que està redactant un estudi informatiu que aclarirà la integració ferroviària a la ciutat– ja van en aquest sentit, si bé «és una obvietat, un compromís de paraula que ningú no està en condicions de rebutjar», i per això volen que quedi reflectit per escrit. El text també reclama que Foment prevegi una estació intermodal urbana a Tarragona, amb amples de via ibèric i europeu, perquè hi puguin confluir l'alta velocitat, regionals i rodalies.

CiU i PP recorden que hi ha més d'un possible traçat per completar el bypass –un que partiria de Tamarit i enllaçaria amb el TAV a la Pobla de Montornès, i un altre més curt en paral·lel al riu Francolí–, però no es mullen a defensar-ne un perquè «caldrà estudiar les millors solucions tècniques i negociar des del consens, i qualsevol alternativa serà bona si es fa», segons Jané. CiU recorda que la segona opció –que proposa la Cambra– permetria «establir un servei directe entre Tarragona i l'estació del Camp», i superar «l'assignatura pendent» de l'emplaçament.

Aregio: «L'estació, on és»

El portaveu de CiU a Tarragona, Joan Aregio, recordava el consens assolit fa uns anys per soterrar l'actual traçat de tren per la façana marítima. «Ja m'està bé que l'estació és quedi on és», refermava ahir, tot i que també admetia que l'edifici «ha perdut centralitat en la ciutat del segle XXI», i tampoc feia escarafalls –«sempre que no creï una nova trinxera»– a la planificació actual de traslladar-la a un indret per definir entre la CLH, l'Horta Gran, el Joan XXIII i la Imperial Tàrraco. CiU deixa la localització concreta en mans dels tècnics, però exigeix que es defineixi aviat, «perquè només maregem la perdiu i estem pitjor que fa quatre anys».

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.