El telèfon d'emergències 112 va rebre prop de 100.000 trucades en quatre dies per les nevades

Només un 15% de les 17.000 trucades que es fan cada dia són emergències

El telèfon d'emergències, el 112, va rebre prop de 100.000 trucades en quatre dies a causa de les nevades, quan el que és habitual és que n'atenguin cap a 17.000 cada dia. Actualment aquest servei està centralitzat i gestionat per Protecció Civil i disposa de dues centrals, una a Barcelona i l'altre a Reus. Normalment hi treballen cap a cent persones, però en casos excepcionals, com el de les nevades recents, el servei es va reforçar amb cap a cent persones més, tal com es va haver de fer la setmana passada a causa de les previsions del temporal.

Actualment totes les emergències estan centralitzades en aquest servei, que recull automàticament les que es fan per urgències sanitàries, a la policia o als bombers. En el cas que l'emergència la considerin de certa gravetat, la trucada és compartida amb els agents o responsables dels serveis requerits de manera instantània.

Segons expliquen, de les prop de 17.000 trucades diàries només un 15% representen realment una emergència. Un 70% són trucades buides i el 15% restant són errors o bé un mal ús del servei.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.