Adif instal·la la catenària rígida a Sants i Rodalies estrena web

L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) ha començat a instal·lar 9 quilòmetres de nova catenària rígida a les vuit vies d'ample ibèric i a les capçaleres de l'estació de Sants de Barcelona en una nova fase de substitució de l'antiga catenària flexible als túnels de la capital catalana. La substitució es fa de nit per no afectar cap dels serveis ferroviaris de rodalies, regionals i llarga distància que circulen per l'estació central de Barcelona. Cinc vehicles de via i una trentena d'operaris i tècnics especialitzats duen a terme els treballs d'aquesta cinquena fase de renovació de la catenària. Avui als túnels de la ciutat ja hi ha nova catenària rígida als trams de Passeig de Gràcia, Plaça de Catalunya, Arc de Triomf-Clot, accés a l'estació de França i Sant Andreu Arenal-Torre Baró, així com Clot-Aragó. Als túnels només quedarà el tram entre Arc de Triomf i Sant Andreu Arenal, on s'instal·larà la catenària rígida aprofitant la interrupció de servei prevista durant la construcció de la nova estació de rodalies de la Sagrera. La renovació representa una inversió d'11,7 milions per a una xarxa de fins a 47,5 quilòmetres.

D'altra banda, el govern català va estrenar ahir el nou web www.rodaliesdecatalunya.cat, una eina d'informació i atenció al client. Al web hi ha informació dels horaris i els itineraris dels trens i de l'estat del servei, així com la comunicació sobre les incidències que es produeixen a les línies a conseqüència d'obres o avaries. El web informa de l'estat del servei en temps real i permet fer consultes i reclamacions en línia.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.