Una sentència afegeix 1,6 milions més al sobrecost del pàrquing Jaume I

L'Ajuntament intentarà que l'adjudicatari del futur aparcament assumeixi part del deute

El cinc de març d'enguany, el jutjat mercantil número 3 de Madrid va sentenciar a favor de Sistemas Alem, propietària del sistema robotitzat i ara en situació de concurs de creditors. En concret, es condemnava la «demandada AMT, SA a reintegrar al patrimoni de la concursada» –Alem– l'import d'1.672.602,6 euros. Es tracta de la devolució d'una part d'una factura de 2.052.385 euros, amb data del 4 d'abril del 2006, emesa per Sistemas Alem contra la societat CA Metropolitan, que tenia subscrit un contracte de rènting amb Aparcaments Municipals de Tarragona (AMT) en concepte de millores.

Tocarà pagar

La sentència, de fet, corrobora la providència que va dictaminar aquest mateix jutjat el febrer del 2008, quan encara s'estaven fent obres. Alem, alliberada, de moment, per l'Audiència de pagar cinc milions a l'AMT en virtut d'un laude, ja hauria rebut 379.783 euros en concepte d'aquella factura i per això la quantitat que li toca pagar, a l'AMT, és la restant: 1.672.602,6 euros. Des de l'AMT ja es va presentar recurs i, segons fonts del consistori, ara també s'han fet les mateixes passes, malgrat que les probabilitats d'èxit són gairebé inexistents. En aquest aspecte, el regidor responsable de l'àrea d'Economia de Tarragona, Pau Pérez, va reconèixer que «aquesta sentència no és gens bona per a l'Ajuntament perquè afegeix encara més deute al que ja tenim, tot i que en l'informe elaborat per la comissió ja es deixava entreveure que, molt probablement, aquesta quantitat s'hauria d'acabar pagant». En concret, aquests 1,6 milions s'hauran de sumar als 18 milions resultants de l'agrupació de tots els préstecs sol·licitats i als 6 que també es carreguen al tresor municipal en concepte del rènting de la maquinària usada. En total, uns 25,6 milions que continuen posant de manifest la ineficàcia i la mala gestió en la construcció del pàrquing de la Part Alta, pressupostat inicialment en 3,9 milions, i que va camí dels 30.

Eixugar el dèficit acumulat a través d'una nova concessió

S.C

Per eixugar el dèficit acumulat, el consistori tarragoní té clar que, ara mateix, l'única fórmula viable per tirar endavant el futur aparcament convencional –calculat en uns cinc milions d'euros més– és fer-ho a través d'una concessió, i que l'empresa adjudicatària assumeixi part del deute. «Dependrà dels plans de negoci de cadascú però, abans que ho hagi de suportar el contribuent, que ho facin les empreses», va explicar Pau Pérez, responsable de l'àrea de Contractació, i que considera que han d'actuar així «per coherència, encara que sabem que la situació és difícil». En tot cas, pràcticament va descartar que una empresa municipal exploti el futur pàrquing. Ara mateix encara s'estan elaborant les bases per a la posada a licitació.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.