El primer dia de talls a tres línies de rodalies no trasbalsa els passatgers

Ahir diumenge hi havia menys usuaris que en dia laborable

La informació a trens i estacions va ajudar que molts dels passatgers, que van agafar ahir una de les tres línies afectades durant gairebé mig any per les obres de l'estació de rodalies de la Sagrera, coneguessin quines eren les restriccions del servei. Això juntament que molts usuaris es desplaçaven per motius d'oci va fer que el pla alternatiu de transport «funcionés bé, excepte petits desajustaments sense importància», va assegurar el director de Rodalies de Catalunya, Miguel Ángel Remacha.

Renfe ha ideat un operatiu per redistribuir els 28.000 passatgers que els dies laborables agafen l'R3 (que enllaça Vic amb l'Hospitalet del Llobregat), l'R4 (que uneix Sant Vicenç de Calders i Manresa) i l'R7 (entre l'Hospitalet del Llobregat i Martorell). Ahir diumenge, però, només van viatjar en una d'aquestes tres línies uns 11.200 usuaris, segons els càlculs fets per la mateixa companyia ferroviària. «La prova de foc del pla alternatiu de transport serà demà [avui], quan està previst que siguin més els qui es desplacin en tren per motius de feina», va afegir Remacha.

Tot i així, reconeixia que, coincidint amb les vacances de Setmana Santa, no preveuen arribar als 28.000 passatgers diaris, cosa que donarà uns dies de rodatge a l'operatiu per tal de fer ajustaments amb l'objectiu de millorar-lo. Segons Renfe, el dia 6 d'abril és el primer que es podria arribar a la màxima demanda.

El director de Rodalies Catalunya deia que era «conscient que els talls afecten els clients, que veuran incrementat el temps del seu trajecte entre cinc i deu minuts de mitjana». D'avançada, Remacha va demanar «disculpes i paciència a tots els usuaris afectats per unes obres que permetran millorar el servei».

Fins el 12 de setembre

Els gairebé sis mesos d'interrupció del servei permetrà que les obres de la nova estació de la Sagrera es facin de manera més ràpida i eficient. Els treballs d'infraestructura haurien d'estar acabats el 12 de setembre, dia en què Renfe té previst que acabin les restriccions. El retorn del servei a la normalitat no coincidirà amb l'estrena de la Sagrera ja que encara s'haurà de fer l'arquitectura de l'estació.

Avui, amb servei alternatiu de bus

P.M

Només els dies laborables, des de les sis i fins a les deu del matí, hi haurà un servei alternatiu de bus cada quatre minuts que unirà Sant Andreu Arenal –on acaben el recorregut els trens de l'R3, l'R4 nord i l'R7– amb l'estació de la Sagrera. Aquest servei està pensat principalment per als qui vulguin continuar el trajecte cap al sud, amb les línies R1, R2 i R4. El servei alternatiu de bus complementarà el metro. Renfe ha previst que els passatgers que arribin a l'estació de Sant Andreu Arenal enllacin per l'exterior amb l'estació de Fabra i Puig de la línia 1 de metro, que els deixarà al centre de la ciutat. Mentre duri el tall, Transports Metropolitans de Barcelona incrementarà la freqüència de pas de la línia 1 per fer front a l'augment de passatgers. Pel que fa als trens de la línia R4 sud, acabaran el trajecte a Badalona, on podran enllaçar amb la línia R1.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.