Quatre grans constructores espanyoles i quatre de catalanes faran l'estació de la Sagrera

Les empreses rebaixen en 88 milions el pressupost previst

Dragados (ACS), Acciona, FCC i Ferrovial, quatre de les sis grans constructores espanyoles que cotitzen a borsa, participaran en la construcció de l'estació ferroviària de la Sagrera al costat de les catalanes COMSA, ACSA, Rubau i Copisa. D'entre les sis grans constructores espanyoles només en queden fora Sacyr, que ja construeix el túnel del TAV pel centre de Barcelona i acaba d'adjudicar-se el túnel de rodalies de l'aeroport del Prat, així com OHL, la responsable dels esvorancs a l'Hospitalet de Llobregat –OHL, però, treballa en altres trams del TAV, com també a l'L9 i el port. La unió temporal d'empreses (UTE) entre Dragados (ACS), Acciona, COMSA i ACSA construirà l'estructura de l'estació per 366,4 milions, mentre que una segona UTE de Rubau, Copisa, FCC i Ferrovial farà els accessos viaris i ferroviaris per 222,8 milions. El projecte s'ha adjudicat per 589,2 milions, 88 menys del que estava previst en el pressupost de licitació del Ministeri de Foment.

L'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, considera l'estació la decisió més important de la dècada per a la capital catalana, perquè suposarà el cobriment de la plataforma de vies situada entre la Sagrera i Sant Martí així com la reforma urbanística dels barris nord-est de la ciutat. L'obra començarà aquest estiu per l'excavació d'una gran cubeta de 40.000 m² on s'aixecarà l'estructura de l'estació. La Sagrera serà la principal estació ferroviària de Catalunya i tindrà una plataforma d'estacionament de trens, des d'on sortiran els TAV en direcció a l'Estat espanyol –els TAV en direcció a França sortiran de Sants. A la planta inferior, l'estació tindrà quatre andanes amb vuit vies per als trens de rodalies i regionals. Un vestíbul superior connectarà amb les andanes de les línies L4 i L9 del metro i amb quatre grans aparcaments amb una capacitat per a 2.500 vehicles. A aquest nivell s'hi accedirà des de Sant Martí.

Als nivells superiors hi haurà l'estació d'autobusos, les quatre andanes del TAV amb vuit vies de servei i dues de pas, així com el vestíbul del TAV que connectarà amb els autobusos, la xarxa de rodalies i el metro. S'hi entrarà des de la Sagrera. Els accessos connectaran amb la xarxa viària exterior i, per mitjà de vials segregats, amb el nus de la Trinitat.

LES DADES

Estructura de l'estació
Dragados (ACS), Acciona, COMSA i ACSA
366,4 milions
Accessos a l'estació
Rubau, Copisa, FCC i Ferrovial
222,8 milions
Pressupost de licitació
677 milions
Pressupost d'adjudicació
589,2 milions
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.