Infraestructures

El PIF de l'aeroport continua sense tenir operacions per la crisi i la dificultat per fer exportacions

AENA enllesteix el projecte de terminal de càrrega i vol trobar aliats per executar-lo

El PIF havia estat sempre una de les reivindicacions de l'empresariat de les comarques gironines, sobretot la Cambra de Comerç, que el veien com un recurs per augmentar la càrrega aèria i millorar la competitivitat de les empreses del territori. L'Estat va posar-hi la infraestructura, que va costar cap a un milió d'euros i es va estrenar el setembre de l'any passat. Des d'aleshores, l'activitat ha estat gairebé nul·la, i els vols amb càrrega de bolets provinent de Tunísia són dels pocs que l'han utilitzat. Per dinamitzar-lo, la Subdelegació del Govern, la Cambra i AENA van organitzar ahir una jornada sobre el transport aeri de mercaderies i el paper que pot tenir a l'aeroport de Girona.

El subdelegat, Francesc Francisco-Busquets, confiava que la jornada «sigui un punt d'agitació per desenvolupar el PIF», i hi va afegir que «ara qui s'ha d'espavilar és el sector empresarial gironí». El secretari per a la Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, també va reclamar un esforç en aquest sentit, i el president de la Cambra, Domènec Espadalé, va recordar que fer arrencar un equipament com aquest vol temps, i va apostar per «la internacionalització de les empreses, perquè l'exportació és el futur».

Terminal de càrrega

El fet que el PIF serveixi per importar però no per exportar és un dels problemes, ja que els avions només poden portar càrrega en l'anada però no en la tornada, i això dificulta que sigui rendible. En aquest sentit, el director de l'aeroport, Lluís Sala, va anunciar que AENA està acabant de redactar el projecte de la terminal de càrrega, que obriria la porta a les exportacions. Amb un cost de més de 400.000 euros i 350 m² de superfície, es podria posar a licitació el 2011, en funció de la disponibilitat econòmica. De fet, el subdelegat va proposar després que el sector econòmic gironí ajudés a finançar-la, i Sala va apostar per trobar un operador logístic que volgués fer de Girona la seva base de mercaderies, com Ryanair ha fet amb els viatgers: «Hem de fer la feina, i si apareix aquest operador, tot podria anar més de pressa.»

Sala, optimista amb Ryanair

El director de l'aeroport, Lluís Sala, es va mostrar ahir «optimista» respecte a la presència de Ryanair a l'aeroport de Girona. Tot i que va voler deixar clar que falta veure què fa la companyia a partir de la temporada d'hivern i com compagina les bases de Barcelona i Girona, va assegurar que el que és important és «consolidar la seva presència aquí, i això està garantit». I va afegir-hi: «Ryanair no té cap intenció d'abandonar l'aeroport de Girona, crec que hi està molt a gust i que durant molt de temps continuarà sent un actiu molt important.» Sala també va vincular la recuperació dels números positius a la reactivació dels mercats britànic i italià, després que al maig l'aeroport va perdre un 5,2% de viatgers respecte al mateix mes del 2009.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia