Spanair apostarà per connectar el Prat amb Amèrica Llatina amb noves rutes

La nova aerolínia es vol convertir en la companyia de referència de l'aeroport de Barcelona

Soriano haurà de fer front a un doble repte: fer de Spanair una companyia rendible i complir les expectatives de la societat catalana, que des de fa anys reclama millors connexions internacional des del Prat i un important augment del nombre de vols intercontinentals. En aquest sentit, el nou president de la companyia aèria recollirà el fruit del treball previ de la gestió del grup escandinau Scandinavian Airlines Systems (SAS), que ja va racionalitzar les rutes menys rendibles per a Spanair. Soriano se centrarà en les connexions amb més èxit i, més endavant, la nova companyia pensarà a fer vols de més llarg radi, amb una aposta prioritària per les connexions amb Amèrica Llatina. Spanair vol convertir-se en la companyia aèria de referència del nou aeroport del Prat, que viurà el seu impuls més gran quan aquest any s'inauguri la nova terminal que permetrà processar en solitari més de 30 milions de passatgers, a més de poder dur a terme fins a 90 operacions a l'hora.

SAS va completar fa unes setmanes la venda del 80,1% de la seva filial espanyola Spanair al grup d'inversors catalans Iniciatives Empresarials Aeronàutiques (IEASA) i es va quedar amb el 19,9% de la companyia. La venda es va fer pel simbòlic preu d'un euro i va ratificar un principi d'acord assolit el 18 de desembre passat i que va causar una gran sorpresa en el sector. En l'accionariat de l'IEASA hi ha Catalana d'Iniciatives, una societat de capital de risc participada per companyies privades, l'Ajuntament de Barcelona i la Generalitat, Turisme de Barcelona, Volcat 2009 –que agrupa els empresaris de Femcat– i Fira de Barcelona.

EL PERSONATGE

FERRAN SORIANO
Llicenciat en econòmiques i MBA per ESADE, presideix l'empresa Node. Abans vinculat a la consultora Diamond Cluster. Exvicepresident del FC Barcelona

CiU vol que Blanco comparegui

El diputat de CiU al Parlament, Josep Rull, ha sol·licitat la compareixença del nou ministre de Foment, José Blanco, per saber la posició de la Generalitat en la gestió de l'aeroport del Prat i el traspàs dels de Girona, Reus i Sabadell. Rull ha presentat al registre del Parlament fins a divuit sol·licituds de compareixences relacionades amb el projecte de llei d'aeroports i heliports plantejat pel govern català. Una d'aquestes propostes reclama la compareixença de Blanco perquè mostri la seva posició sobre «les reivindicacions d'institucions i societat civil catalanes de tenir una posició majoritària i determinant en el futur ens gestor de l'aeroport del Prat».

Blanco ha anunciat que aviat vindrà a Barcelona. En una entrevista al diari El País, el ministre de Foment assenyala que vol buscar la màxima eficàcia i competitivitat de l'aeroport del Prat, així com de la resta d'aeròdroms, i es mostra disposat a «explorar fórmules de participació en la gestió».

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.