Infraestructures

Trànsit continuat de camions a la Devesa de Girona pel TAV

Els treballs per fer una sortida d'emergència i un pou de control en un sector del parc generen la circulació de vehicles pesants

Les obres s'han reprès després de Fires i es calcula que duraran fins al febrer o el març

La represa de les obres del TAV a l'interior del parc de la Devesa ha comportat el trànsit continuat de camions pel pulmó verd de la ciutat. L'Ajuntament de Girona va obligar a aturar les obres durant la celebració de les Fires per la proximitat d'alguna de les atraccions i per la multitud de ciutadans que passegen per aquest sector durant els dies de Sant Narcís.

El ritme de les obres un cop s'han reprès és frenètic, ja que al sector s'hi han de construir una sortida d'emergència i un pou de control i revisió de la tuneladora Gerunda. Aquests últims dies, la construcció de les pantalles de formigó d'aquestes infraestructures ha provocat que hi circulin molts vehicles pesants, des dels camions que porten les estructures de ferro fins als que van a buscar la terra que es va extraient i els camions amb el formigó necessari per fer les pantalles de la sortida d'emergència. El trànsit de camions ha provocat que la barrera d'accés a la Devesa des del sector de l'Auditori quedi oberta sempre, però per evitar l'accés de qualsevol vehicles hi ha una persona que controla que només hi accedeixin els vehicles de l'obra. Els camions circulen pel vial asfaltat fins al davant del club de tir, i en aquell punt passen pel centre d'un dels passejos de la Devesa.

Tenint en compte que el parc de la Devesa és una zona habitual de pràctica esportiva i de passeig, s'han instal·lat uns senyals que donen prioritat als vianants que vagin pel passeig de la Sardana, respecte dels camions.

La regidora de Mobilitat, Isabel Salamaña, certifica que els treballs a la Devesa “s'allargaran fins al febrer o el març”.

El segon túnel, el 2011

Les infraestructures s'han d'acabar quan la tuneladora arribi sota el parc, on se situarà el punt de més profunditat, a gairebé 40 metres. Els informes tècnics de l'obra del TAV a Girona ressaltaven el pas per sota la Devesa i l'identificaven com un dels punts més complicats. La complexitat d'aquest punt concret de la traça la determina el canvi geològic que es produeix en aquest sector, amb més presència de roca al subsòl; per això es planteja que en aquest punt potser caldrà revisar i tornar a canviar elements de la tuneladora per arribar fins al sector de Fontajau. La tuneladora es preveu que comenci el segon túnel des de l'estació al gener o al febrer.

Pous i queixes

Al sector del Güell es continuen fent els pous per injectar formigó sota els edificis als carrers Francesc Rogés i Ramon Turró. Els veïns fa mesos que han de suportar talls i molèsties. Al barri de Sant Narcís, per exemple, hi ha moltes queixes pels treballs que es fan de nit al viaducte.

LA XIFRA

40
metres
és la profunditat a què arribarà el túnel del TAV en el moment de travessar per sota el riu Ter.

LA DATA

02.2011
La sortida d'emergència
i el pou de la Devesa no es preveu que s'acabi fins al febrer o el març de l'any que ve.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.