Infraestructures

Els passatgers del TAV acaben el trajecte amb autocar

retard · El segon dia, el tren procedent de París va arribar 50 minuts tard a Figueres i l'Alvia fins a Barcelona va sortir sense esperar-lo carretera · Els passatgers van completar amb bus el trajecte fins a Girona i l'estació de Sants

Dels cinc trens d'alta velocitat que fins ahir al migdia van enllaçar Figueres amb París i viceversa, quatre van completar el trajecte amb retard –des de quinze minuts fins a gairebé una hora– a causa del temporal de neu al centre d'Europa i només un va anar a l'hora prevista, que va ser el primer, que va servir per estrenar el servei diumenge al matí. Ahir, que era el segon dia de funcionament, el TAV que va sortir de l'estació de Lió de París a les 7.20h i havia d'arribar a la de Figueres-Vilafant a 3/4 d'1, no ho va fer fins pràcticament cinquanta minuts més tard i això va provocar que el tren Alvia que havia de sortir a la una de la tarda, esperés uns minuts i acabés marxant sense esperar els viatgers que transportava el TAV, tot i que és un servei de connexió. Aleshores, Renfe va mobilitzar l'empresa que fa el transport d'autobús a l'estació, Teisa, perquè destinés tres autocars a recollir els passatgers del TAV de la SNCF i els traslladés a Girona i a Barcelona, a on van arribar amb més d'una hora de retard sobre l'horari previst.

El portaveu de Renfe va dir ahir que tot i que l'Alvia destinat a l'estació Figueres-Vilafant és l'enllaç amb el tram internacional, no poden esperar per un retard considerable ja que causen problemes logístics a la resta de línia de mitjana distància convencional entre Figueres i Barcelona, ja que circulen per aquestes vies.

El servei entre París i Barcelona, en el tram internacional, el presten les dues companyies: Renfe –de Barcelona a Figueres– i la SNCF –de Figueres a París– i això provocarà situacions complicades fins que no s'hagi construït tota la línia del TAV entre Barcelona i la frontera. S'ha de tenir en compte que la major part del trajecte entre la capital catalana i la francesa es fa encara per la línia convencional. Des de diumenge només s'han guanyat quaranta quilòmetres de línia d'alta velocitat, que són els que hi ha de Figueres a Perpinyà.

El recinte de l'estació obre de les 10 del matí a 2/4 de 10 del vespre

L'estació va oferir ahir una imatge ben diferent de la de l'estrena de diumenge. L'aparcament –amb capacitat per a 144 vehicles– estava pràcticament buit i al vestíbul, com a màxim hi havia una dotzena de persones. Al TAV de les tres amb destinació a París van pujar de l'estació figuerenca una desena de passatgers, tots ells francesos. L'estació està oberta de 10 del matí a 2/4 de 10 de la nit, quan es tanca tot el recinte exterior.

L'avinguda Puig Grau té els fanals, però sense llum

Tot i que la nova estació ja ha entrat en servei encara s'han de completar alguns aspectes. Per exemple, l'avinguda Puig Grau, a l'Arengada, no està il·luminada tot i ser l'accés principal pels cotxes.

Els autobusos fins al centre de Figueres, en període de prova

Coincidint amb l'arribada i la sortida dels quatre trens programats a la nova estació figuerenca, s'ha posat un servei d'autobús urbà que enllaçà l'equipament amb l'estació d'autobusos. Entre aquests dos punts fa tres parades: al carrer Empordà a l'altura de l'hotel Travé, davant del Casal de la Gent Gran i a la plaça Triangular. El bitllet val 1,10 euros, que és el mateix preu del transport urbà. El servei el fa l'empresa Teisa, en caràcter de prova.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.