Infraestructures

Comencen a perforar el pou d'Entença per on sortirà la tuneladora

Adif va reprogramar les obres per evitar tallar durant molt temps tota la cruïlla amb Provença

És la darrera obra de superfície del túnel del TAV

El Ministeri de Foment ha començat la construcció del darrer pou del túnel del tren d'alta velocitat (TAV) a Barcelona: el pou de la cruïlla dels carrers Provença i Entença, per on la tuneladora sortirà desmuntada a la superfície un cop hagi perforat els 2,2 quilòmetres que falten. La previsió inicial de l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) era començar l'obra el juliol passat. S'havia acordat amb l'Ajuntament que es tallés totalment la cruïlla durant dos mesos però, dos dies abans de la data, l'organisme va anunciar que es reprogramava l'obra per minimitzar les afectacions a la mobilitat. El pou no es podia construir en dos mesos i es va decidir programar-ho per fases, evitant tallar totalment el trànsit de vehicles pel carrer Entença. El trànsit al carrer durant tota l'obra queda limitat a dos dels quatre carrils existents, que en determinats moments s'haurà de reduir a un sol carril. Després dels treballs previs, ahir començava l'excavació del pou pels dos carrils del costat Llobregat, mentre que pels altres dos s'hi condueix el trànsit ascendent d'Entença. Un cop construït el costat esquerre del pou, es tallaran els dos carrils de la dreta per acabar la infraestructura i el trànsit es conduirà pels dos carrils ara tallats. En la primera fase començada ara, també es construirà l'estructura del nou traçat del col·lector de sanejament subterrani existent a la zona, que es protegirà amb pilots de 60 cm de diàmetre. El col·lector s'acabarà en la segona fase, junt amb la part dreta del pou. Per fer l'obra, està tancat al trànsit el tram del carrer Provença entre Entença i Vilamarí, al davant de la presó Model. El pou rectangular tindrà 25,3 m de llarg per 17,4 d'ample i 26,8 de fondària.

LA XIFRA

25,3
m de llarg
tindrà el pou per 17,4 d'ample. No és circular sinó rectangular perquè s'hi ha d'extreure la tuneladora.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.