Infraestructures

Foment admet que no té diners per cobrir la via a l'Hospitalet

El ministeri es planteja obrir la porta al capital privat per treure a subhasta les obres de la línia de Vilanova

Queda també enlaire l'inici de les obres per fer subterrànies les vies de Sant Feliu

El cobriment de les vies a l'Hospitalet haurà d'esperar que arribin temps millors. I el Ministeri de Foment no és capaç de preveure quan podran començar unes obres que ja tenen projecte però no pas finançament. El secretari d'Estat de Planificació i Infraestructures, Víctor Morlán, va admetre ahir que el Ministeri de Foment no té diners per abordar ni aquesta obra ni altres com ara el cobriment de les vies de Sant Feliu de Llobregat, i no n'hi haurà fins que millori la situació econòmica.

El cobriment de les vies de Vilanova –el projecte més avançat, ja que el de les vies de Vilafranca és, segons Morlán, molt més complex– està pressupostat en 413 milions d'euros. El projecte està redactat i només falta, segons Morlán, supervisar-lo i treure les obres a subhasta. “El problema és la situació econòmica. El 2011 no és un bon any per licitar obres, i moltes no es faran per falta de recursos”, va declarar. Això no vol dir que el ministeri renunciï a soterrar les vies, però “això haurà d'esperar que millori la situació econòmica”. Mentre això passa, els responsables de Foment s'estan plantejant obrir la porta al sector privat, tot i que aquesta fórmula no està encara definida. No és el primer cop que Foment s'ho planteja en l'àmbit ferroviari, ja que busca també socis privats per abordar la reforma de l'estació de Sants. També vol implicar la Generalitat com a titular de la línia 9 de metro, que haurà de connectar amb la futura estació intermodal de la Torrassa, un dels projectes que depenen del cobriment de les línies.

Morlán va fer ahir aquest anunci després d'haver-se reunit amb els veïns de Bellvitge i el Gornal i amb l'alcaldessa de l'Hospitalet, Núria Marín. L'alcaldessa va agrair el compromís de no deixar el projecte oblidat. No va mostrar, en públic, cap signe de decepció, tot i que va admetre: “M'hauria agradat que les obres haguessin començat, perquè suposen el tancament d'una fractura urbana, el desenvolupament del Biopol i la continuació del cobriment de la Gran Via”. Pel que fa als veïns, el sentiment imperant era el de resignació, tal com va manifestar el president de l'associació de veïns de Belvitge, Francisco Gago. “No ens sorprèn”, va manifestar Gago, que va alertar que el que sí que exigiran és la millora de l'accessibilitat de l'estació de Bellvitge, un punt de comunicació subterrani entre aquest barri i el Gornal que no té ni ascensors ni escales mecàniques.

M'encantaria que lesobres haguessin començat, però sóc conscient de la situació econòmica
Núria Marín
alcaldessa de l'hospitalet
El 2011 no és un bon any per licitar obres, i moltes no es faran per falta de recursos
Víctor Morlán
secretari d'estat de planificació i infraestructures
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.