vilafranca del penedès
CiU vol negociar el cobriment de la via fins al pont de Moja
L'alcalde és partidari d'aparcar el contenciós administratiu i té el suport del PSC per obrir una nova negociació amb l'Adif
Els socialistes creuen que aquesta és la fórmula que no s'hauria d'haver abandonat mai
El govern local de Vilafranca mantindrà una reunió amb els portaveus dels grups municipals demà, dimecres, amb l'objectiu d'analitzar la proposta que ha fet l'Adif d'estudiar un projecte de cobriment de la via fins al pont de Moja. L'alcalde ho va explicar divendres després del seu viatge a Madrid per entrevistar-se amb els responsables de l'ens d'infraestructures ferroviàries. Ara el govern local és partidari de deixar aparcat el contenciós administratiu i continuar per la via de la negociació amb l'objectiu d'aconseguir la màxima implicació de l'Adif en el projecte de continuïtat del cobriment.
El principal grup de l'oposició, el PSC, celebra la decisió del govern. Ahir al vespre Francisco Romero va assegurar que si aquesta via no s'hagués abandonat probablement el projecte de cobriment ja estaria redactat i en vies d'execució i el govern local podria haver començat a negociar noves obres com les de construcció de la nova estació o les de cobriment d'altres punts, com per exemple a la zona del pont de la Pelegrina. Romero es va mostrar satisfet de la decisió de CiU i va insistir en la necessitat de signar un conveni de cessió d'ús de la llosa al més aviat possible per poder utilitzar la coberta de la via del tren en benefici de la ciutat. Romero va explicar que aquest tipus d'acords es fan habitualment amb l'administració i no ha de suposar cap problema per a l'Ajuntament sempre que la cessió es faci lligada a un conveni. Segons Romero, aquesta és una prova de la bona voluntat de l'Adif a l'hora de resoldre els problemes de Vilafranca.
Al matí, l'alcalde havia qualificat la proposta de “demagògica”. Regull és partidari d'acceptar un acord de cessió d'ús quan s'hagi pactat el protocol de cobriment fins al pont de Moja. Regull va assegurar que en tot el procés de negociació que s'ha fet amb l'Adif mai no s'havia arribat a aquest punt i creu que si l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries s'ha avingut a estudiar el cobriment és perquè l'Ajuntament i els veïns s'han mantingut units i forts a l'hora de reclamar la solució a les vibracions i els sorolls. Regull va assegurar ahir que intentaria buscar consens entre els grups municipals per intentar tirar endavant la proposta. Si els grups ho accepten, el govern municipal encarregarà un projecte amb el seguiment dels tècnics de l'Adif i un cop fet això es podrien començar les obres de cobriment, que es pagarien entre l'Ajuntament i l'Adif. Segons el portaveu socialista la proposta feta té la mateixa proporció de la resta d'obres fetes fins ara en el cobriment de les vies a la zona central de Vilafranca.
L'Ajuntament, a més, haurà de negociar el deute pendent. Segons l'Adif són 24,5 milions d'euros i, segons el PSC, uns 12 milions.