Infraestructures

infraestructures

El govern rumia reprendre les voladures a l'L9

Els veïns de Mandri s'hi mobilitzaran en contra, perquè creuen que poden malmetre els fonaments dels edificis

El govern català estudia la manera de reprendre les voladures al pou de Mandri de l'L9 de metro evitant danys com els que s'han produït arran de la primera que es va fer dimarts amb 252 quilos de dinamita. Dilluns es reuniran els tècnics de Gisa, la constructora de la Generalitat, i els de la direcció de l'obra per prendre una decisió de la qual està previst que informin el mateix dia l'Ajuntament i els veïns afectats amb qui es van reunir dijous a la nit per analitzar les conseqüències de la voladura de dimarts –en la reunió se suspenia la voladura prevista per ahir per esperar l'anàlisi tècnica que es concretarà dilluns. El Departament de Territori i Sostenibilitat també ha confirmat que s'han rebut sis reclamacions per desperfectes als edificis al Punt d'Atenció Ciutadana de l'L9 situat a la plaça Frederic Soler del districte de Sarrià-Sant Gervasi.

Preocupació creixent

Però a mesura que passen les hores des de la reunió, la preocupació entre els veïns no tan sols minva sinó que creix. Dijous, abans de la reunió, tècnics de l'obra ja van tapar les esquerdes de l'edifici Les Arcàdies situat al davant del pou. Ahir inspeccionaven els immobles dels afectats que van assistir a la reunió, tinguessin o no desperfectes. Els veïns han començat a treure conclusions de la situació amb l'assessorament d'alguns arquitectes que hi ha entre ells. Els tècnics de la Generalitat els van explicar a la reunió que, als 50 metres de profunditat del pou, han trobat roca granítica dura que preveien haver de trencar amb la dinamita fins als 70 metres a què s'ha d'arribar. El pla era fer tres voladures mensuals durant deu o onze mesos. Però, a més, asseguren que els van reconèixer que la roca no s'havia mogut amb la voladura que va causar danys i l'ona expansiva de la qual va espantar veïns d'un radi força allunyat del pou de Mandri.

Els arquitectes afectats creuen que els tècnics s'han trobat amb un gran bloc granític uniforme en un subsòl de terrenys al·luvials d'antigues rieres que serà molt difícil de trencar. Si s'intenta fer-ho amb voladures regulars, estan convençuts que l'acumulació dels impactes de les explosions pot provocar assentaments en punts dels terrenys al·luvials i posar en risc els fonaments dels edificis. De moment, esperen conèixer la proposta de la Generalitat per continuar els treballs, però avisen que volen analitzar tant els estudis geotècnics del projecte com els registres dels teodolits i els sismògrafs per la voladura de dimarts. El govern s'haurà de comprometre per escrit que els edificis no patiran danys estructurals si es reprenen les voladures, un compromís que no els han donat els tècnics que han visitat els domicilis. Però gairebé donen per fet que la construcció de l'estació s'haurà d'aturar si s'ha de fer amb voladures, perquè no volen acceptar-ne més, tampoc menys potents que la de dimarts. Estan disposats a recórrer als tribunals i constituir-se en plataforma. I recorden que les estacions de Sarrià i el Putxet de l'L9 es troben a 300 i 500 metres de la de Mandri. La millor solució és descartar aquesta, conclouen.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.