Infraestructures

Infraestructures i serveis

La Sagrera amplia horitzons

Molts residents del barri s'acosten a la nova estació de Rodalies en la seva estrena i planifiquen itineraris cap al nord

La correspondència amb 4 línies de metro també diversifica l'oferta en direcció centre

L'estrena de la nova estació de Rodalies La Sagrera-Meridiana va causar moltes expectatives, sobretot entre uns residents al barri que reconeixien haver patit molt l'efecte de les obres. La sensació de satisfacció general, però, va deixar enrere el record de les molèsties, i bona part dels visitants –sobretot gent gran– no només van veure saciada la seva curiositat –excepcionalment se'ls va permetre l'entrada a l'andana –, sinó que també van valorar la infraestructura com una bona oportunitat per fer més itineraris amb transport públic.

“Ja hem pensat a vendre'ns el cotxe”, reconeixia Rodrigo Raya, que va visitar la nova estació conjuntament amb un altre matrimoni. “Des d'aquí podrem anar a qualsevol lloc”, afegia, poc després d'haver agafat fulletons d'informació de les 4 línies en servei: la de Puigcerdà, la de Manresa, la de Martorell i la de Lleida. Una altra persona que es va plantejar visitar indrets com Vic és Manel de Dios, que va viure en primera persona les dificultats de la construcció com a propietari d'un taller pròxim: “Els cotxes no podien aparcar i durant un temps ni podien entrar al garatge”, va explicar. Tot i això, ara com a jubilat, es congratula de les noves possibilitats de mobilitat.

A ell –sol anar cap al Maresme– i a la Maria Dolors Ballbé –té una segona residència a Llinars del Vallès– els van millor d'altres estacions de Barcelona, però això no treu que aquesta segona també estigui entusiasmada amb l'acabament de la infraestructura. De fet, ahir, amb la seva germana Maria Teresa, va voler completar un itinerari testimonial fins a Sant Andreu Arenal. “Volem veure el resultat de les obres que ho van tenir tot foradat i amb pols. Potser més endavant ens animem a fer alguna excursió”, va comentar.

El primer tren que es va aturar a la nova estació ho va fer a dos quarts de sis del matí i, des del divendres, les màquines expenedores de bitllets ja incloïen la destinació. La majoria de cartells de la xarxa de Renfe també ja estan actualitzats, i només un usuari va trobar més claredat en la senyalització del metro, que està ubicat junt a la sortida pel carrer d'Hondures. Carmen Serrano, que va passar la nit de dissabte a Manlleu, es va trobar amb l'agradable sorpresa que des d'ara el tren la podrà deixar més a prop de casa –se'n va assabentar ahir al matí–, i moltes persones que van completar el trajecte habitual ni van notar el retard de dos minuts causat per la nova aturada.

A partir d'avui serà quan els usuaris de Renfe podran determinar quins avantatges els ofereix la correspondència amb 4 línies de metro, que diversifica l'oferta cap al centre. Tot i això, serà amb el TAV al costat, i amb el trajecte cap a l'aeroport acabat, quan l'estació, que ja tindrà 120.000 usuaris diaris, pot esdevenir imprescindible.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.