Infraestructures

infraestructures

La Generalitat i Ryanair es reuniran pel futur a Girona

La companyia va assegurar ahir que no vol abandonar les instal·lacions de Vilobí, però que s'ha de ratificar el preacord

El govern vol partir de la base del nou model aeroportuari

De mica en mica es va refredant la tibantor entre la Generalitat i Ryanair. Tot i que les posicions estan encara molt allunyades, finalment sembla que sí que hi haurà una reunió entre les dues parts al llarg de les properes setmanes per discutir sobre el futur de la presència de la companyia aèria a l'aeroport de Girona. El mateix president de Ryanair, Michael O'Leary, va admetre ahir que Ryanair no té intenció d'abandonar les instal·lacions de Vilobí, però que si no es ratifica l'acord firmat amb l'anterior govern, es mantindrà la reducció del nombre de passatgers prevista. De fet, O'Leary va assegurar que si es firma el preacord l'aeroport tornarà a tenir més viatgers, però ja de cara a la temporada d'hivern que ve o la d'estiu del 2012. Les retallades d'aquest estiu, doncs, no es tiraran enrere.

El govern, en canvi, no vol negociar a partir del preacord. Considera que s'ha de fer a partir del contracte vigent, que acaba a finals d'aquest any. Per tant, creu que encara hi ha temps per anar perfilant quines poden ser les noves condicions de la companyia a Girona, i més quan s'està en plena discussió del nou model aeroportuari. El traspàs de l'aeroport és, en aquest sentit, l'objectiu final del govern. De fet, el secretari de Territori i Mobilitat, Damià Calvet, va explicar ahir a Catalunya Ràdio que “a Ryanair li interessa seguir a Girona perquè hi fa negoci”, i que el futur de l'aeroport va lligat a la nova gestió. A més, va implicar l'Estat dins de futurs convenis amb les companyies aèries.

Mentrestant, Spanair espera l'evolució dels esdeveniments per prendre la decisió final sobre la ruta entre Girona i Madrid. Les converses amb la Generalitat es mantenen, i tampoc hi ha ara mateix cap termini fixat per acabar les negociacions.

Pregunta al Senat

D'altra banda, el senador de l'Entesa Miquel Bofill va traslladar ahir al ministre de Foment, José Blanco, una pregunta sobre la situació de l'aeroport de Girona. Bofill va recordar que les instal·lacions de Vilobí comporten beneficis econòmics a Aena, però que això és en bona part gràcies a les ajudes que des de Catalunya s'han donat a Ryanair. A més, va insistir en la demanda del traspàs a la Generalitat de la infraestructura. Blanco va respondre que Aena ja ha baixat les taxes a Girona i que així n'ha fomentat la competitivitat. També va incidir en el fet que la situació canviarà amb el nou model aeroportuari.

LA FRASE

La reducció d'operacions és per la falta de compromís del nou govern de la Generalitat
Michael O'Leary
president de ryanair

LA XIFRA

11,5
milions
és el que s'estalviava Ryanair amb el nou conveni: 7,5 en ajudes fixes i 4 en reducció de taxes o més ajudes.

L'aeroport torna a perdre un terç de viatgers al febrer

L'aeroport de Girona va tornar a perdre un terç dels viatgers durant el mes de febrer, fet que consolida la tendència d'aquesta temporada d'hivern. En total, van passar-hi 197.230 passatgers.

El ple de Girona insta el govern a negociar l'acord d'intencions

Els cinc grups municipals al ple de Girona van aprovar unànimement el primer punt d'una moció en què se sol·licita que es negociï l'acord d'intencions signat amb el govern de la Generalitat al desembre amb l'objectiu que Ryanair replantegi els seus plans de futur. La resta de moció no va rebre el suport del PP, ja que incloïa la petició de traspàs de la gestió. Els altres grups defensen la importància de l'aeroport per la ciutat de Girona.

D.V.

El vol d'Air Europa amb Nador serà un xàrter d'una agència

El vol que Air Europa farà per unir l'aeroport de Girona amb Nador no serà una ruta regular de la companyia. Tot i que és Air Europa qui ha demanat els tràmits i posarà l'avió, es tracta d'un vol xàrter encarregat per una agència de viatges. Començarà a operar el 25 de juny i volarà cada dissabte a la nit, també a la temporada d'hivern. Serà amb un Embraer 195 de 120 places, però a l'agost no es descarta posar-hi un Boeing 737, de més capacitat.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.