Infraestructures

infraestructures

Blanco reconeix que no hi ha diners per a l'N-II a Girona

El ministre afirma que vol impulsar les obres, però que la prioritat és el ferrocarril

Va respondre així a CiU al Senat, una setmana després que el Congrés l'instés a reprendre els treballs

No hi ha diners per reprendre les obres de desdoblament de l'N-II a les comarques gironines. Així ho va reconèixer ahir el ministre de Foment José Blanco, que va dir: “Tinc la determinació d'impulsar aquestes obres, però no tinc la partida pressupostària”. Va ser arran d'una pregunta de la senadora de CiU Coralí Cunyat, que va recordar els diversos incompliments del govern del PSOE en aquest tema, ja que el portaven en el seu programa electoral i el ministre s'hi havia compromès tant al Congrés com al Senat.

Blanco va afirmar que la conversió en autovia de l'N-II és una obra “prioritària”, però que els ajustaments pressupostaris “han tingut la seva màxima expressió en la direcció general de Carreteres, perquè s'ha decidit prioritzar les inversions en ferrocarrils”. En aquest sentit, es va comprometre que l'N-II serà la primera obra que es posarà a licitació “quan hi hagi recursos”, i va afirmar: “Ja m'agradaria haver pogut accelerar els treballs, i per això estic buscant altres fórmules com la col·laboració públicoprivada”. En la seva rèplica, Coralí va definir l'N-II com “la carretera de la vergonya”, i Blanco va respondre: “El context és el que és, i a Catalunya invertim més que en qualsevol altra comunitat, i el que no podem és invertir simultàniament en mercaderies, alta velocitat, rodalies i carreteres”. A més, va recordar que a la Generalitat, el conseller de Territori va anunciar que no posarà a licitació cap obra nova també per l'ajust pressupostari.

LA FRASE

Tinc la determinació d'impulsar les obres de l'N-II a Girona, però no tinc partida pressupostària
José Blanco
ministre de foment

LA DATA

2015
és l'any
en què hauria d'acabar el desdoblament de l'N-II a la demarcació, segons va aprovar el Congrés fa 13 dies

Més accidents per xoc lateral

Durant la seva intervenció, Coralí Cunyat va donar xifres del Departament d'Interior segons les quals el 2010 es van incrementar un 17% els accidents a l'N-II en comparació amb el 2009. Una de les dades més concloents, però, és l'augment d'un 42% del nombre d'accidents provocats per col·lisions laterals, atribuïbles segons Coralí a la reducció d'amplada dels carrils allà on s'han deixat les obres a mig fer. Finalment, un 23% dels accidents mortals a la demarcació es van produir al llarg de l'N-II.

D'altra banda, el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Lluís Recoder, va afirmar ahir que el govern considera la represa del desdoblament de l'N-II “una obra prioritària”. El conseller va fer aquestes declaracions poc abans de la resposta del ministre al Senat, i va afegir que les restriccions pressupostàries no haurien d'afectar una obra “tan urgent com aquesta”.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.