Infraestructures

Infraestructures

L'estació provisional del TAV a Girona serà de vidre i connectada amb l'actual

Un passadís transparent connectarà amb l'estructura nova, que serà de poca grandària

L'Ajuntament es va reunir amb el ministeri la setmana passada

La nova estació provisional del TAV a Girona serà de vidre o de materials transparents per garantir l'entrada de molta llum a la part subterrània, i estarà connectada amb un passadís exterior també transparent amb l'actual estació del tren convencional. Es preveu que aquesta estructura transparent es faci al mig del sector d'obres del parc Central, en una de les lluernes que ja es poden veure des de les andanes de l'estació actual. Això permetrà fer la definitiva en una obertura que hi ha al costat de l'antiga estació d'Olot sense traves.

Així ho va revelar l'alcaldessa de Girona, Anna Pagans, dimecres en el seu últim programa de Fil directe de Televisió de Girona. És la informació que van obtenir la setmana passada en una trobada a Madrid amb responsables del Ministeri de Foment. L'alcaldessa confirma que “encara no hi ha el projecte fet de l'estació provisional, però hi estan treballant” amb la previsió que ben aviat es puguin començar els treballs. Pagans també va certificar que “no serà una gran estació, perquè es tracta de l'estació provisional i només ha de permetre l'accés a les andanes”.

La tinenta d'alcalde d'Urbanisme, Isabel Salamaña, avança que la previsió és que la venda dels bitllets es faci a l'estació actual, i que per accedir a les andanes del TAV caldrà dirigir-se a l'altre extrem de l'estació actual, on hi ha la zona comercial. En aquest punt, hi haurà el control de bitllets i només podran accedir-hi els passatgers del TAV. Des d'allà un passadís conduirà els passatgers cap a l'estació provisional, on “hi haurà ascensors i escales mecàniques que permetran arribar al hall”. Aquesta sala ja serà definitiva i des d'allà es baixarà al nivell inferior, on hi haurà les andanes per agafar el TAV. Una de les peticions que van fer Salamaña i Pagans a Foment és que amb les obres de connexió entre l'estació actual i la provisional del TAV es reobri un pas des del sector de Bisbe Sivilla que permeti accedir a l'estació sense fer la volta d'ara.

El convencional, després

Amb referència al projecte de cobriment del tren convencional, Foment va mantenir el compromís a Pagans que s'executarà un cop hagi arribat el TAV a Girona. Tot i això, encara desconeixen quin serà el calendari d'aquesta gran obra, que es farà un cop s'acabin les obres del TAV.

La plataforma vol compensacions

La Plataforma del TAV ha fet arribar una carta a tots els edificis que es troben dins de la zona de protecció ferroviària perquè se sumin a la demanda judicial que volen fer per reclamar que es compensi els veïns, ja que consideren que s'hipoteca el futur de les finques. En concret, són una seixantena de finques afectades per la zona de protecció del túnel, que a la pràctica comporta que pel que fa a obres que afectin la fonamentació hauran de rebre el vistiplau d'Adif. La plataforma considera que calia iniciar un expedient expropiatori que suposés el cobrament d'unes indemnitzacions, una visió que no coincideix amb la d'Adif, que assegura que no hi ha expropiació. Tots els interessats a sumar-se a la causa poden escriure un correu electrònic a [email protected] o anar al despatx Salellas.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.