Infraestructures

transports

Ryanair s'enroca a Girona i anuncia creixements al Prat

El president de la companyia diu a la Generalitat que compleixi els compromisos del preacord o “se'n vagi a l'infern”

L'aerolínia veu complicat recuperar la ruta Girona-Madrid més endavant

Ryanair no vol donar el seu braç a tòrcer. Tot i que fa poc més d'un mes es van reprendre les converses entre l'aerolínia i representants de les administracions implicades en l'aeroport –com va reconèixer el conseller Recoder–, la companyia irlandesa continua exigint públicament que es compleixi el document d'intencions firmat amb l'anterior govern català. El seu president, Michael O'Leary, va ser ahir molt taxatiu durant una roda de premsa a Madrid: “La Generalitat ha de complir els seus compromisos o anar-se'n a l'infern”, va dir. O'Leary es va mantenir ferm en la posició que ha mantingut Ryanair des que va anunciar, a mitjan febrer, la reducció de vols, rutes i avions a la base de Girona. Va continuar vinculant la seva presència a les instal·lacions de Vilobí al compliment del preacord, i va explicar que tot i que hi ha hagut cartes i trucades telefòniques entre les dues parts, no hi ha hagut contactes directes: “Les converses no serviran. Si la Generalitat compleix els seus compromisos estarem contents de recuperar aquests vols; si no, no ho farem”.

O'Leary va afirmar que la companyia té prou capacitat per créixer alhora al Prat i a Girona. De fet, va anunciar que la seva voluntat és arribar als 75 milions de viatgers el 2011, 30 dels quals només als aeroports de l'Estat espanyol. Segons O'Leary, la companyia pot continuar creixent fins al 2013, i per això estudien obrir noves bases i més rutes en un futur. Tot i això, a l'aeroport de Girona l'aerolínia de baix cost compta reduir de sis a quatre avions la base per al pròxim hivern, en cas de no arribar a un acord satisfactori amb la Generalitat. En canvi, l'aeroport de Barcelona és el gran beneficiat de l'expansió per als pròxims anys. Les previsions són augmentar-hi un 300% l'activitat, amb més avions i rutes. De fet, durant el mes de febrer ja es va avançar que Ryanair havia demanat informació per obtenir més slots al Prat. Aquesta política, evidentment, no afavoreix la recuperació de viatgers a l'aeroport de Girona, que es queda amb menys marge de maniobra per negociar.

Pel que fa a la ruta entre Girona i Madrid, que deixarà d'operar dimarts vinent, el president de Ryanair va assegurar que, tot i tenir un factor d'ocupació alt, els marges de benefici d'aquest vol eren molt baixos. Amb la competència del TAV, O'Leary veu “improbable” tornar a operar la ruta a l'hivern, ja que creu que hi ha altres rutes “més interessants”.

El PSC i l'estació

El diputat del PSC al Parlament Roberto Labandera va opinar ahir sobre l'anunci del conseller Recoder d'encarregar un estudi per a l'estació a la línia del TAV a l'aeroport. Considera que aquesta és una vella demanda del territori, i que en l'anterior mandat l'exconseller Nadal ja va deixar redactat un estudi informatiu del projecte. Per això veu l'anunci “una fugida endavant”, i assenyala que “la prioritat avui és pal·liar amb urgència la pèrdua de vols que ha registrat l'aeroport a causa del fracàs de les negociacions de l'actual govern amb Ryanair”.

LA FRASE

No necessitem diàleg ni negociacions; si el govern compleix els compromisos recuperarem vols
Michael O'Leary
president de ryanair

LA XIFRA

30
milions de viatgers
és la xifra que espera assolir Ryanair a l'Estat espanyol durant aquest 2011.

LA DATA

03.05.11
És l'últim dia
en què Ryanair oferirà el vol entre Girona i Madrid, que no cobrirà per ara cap altra aerolínia.

Reunió amb Turisme de Barcelona

Representants de Turisme de Barcelona es van reunir dimecres al matí amb alts càrrecs de Ryanair, a la capital catalana. El motiu de la reunió podria haver estat negociar acords de col·laboració entre totes dues parts per a la promoció de la ciutat a través dels canals de què disposa Ryanair. Turisme de Barcelona, que participa en la companyia Spanair, va reconèixer ahir aquesta reunió, però fonts de l'organisme van negar rotundament que tinguin pensat ajudar econòmicament Ryanair. Malgrat tot, no van descartar altres tipus de col·laboració. Ryanair no rep cap ajuda per operar a Barcelona, a diferència de la gran majoria d'aeroports des d'on vola. A Madrid, per exemple, no li donen subvencions, però hi té acords de promoció puntuals.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.