Infraestructures

Tornen les obres a l'intercanviador de Diagonal

Només fa divuit mesos que es va inaugurar

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) treballa ara per fer un nou espai des d'on promocionarà el turisme de muntanya de l'operadora

Quan fa divuit mesos escassos de la inauguració de l'intercanviador, les obres tornen al subsòl de la Diagonal. Ara estan localitzades a la sortida de l'estació de Provença d'FGC que enllaça amb el vestíbul de les línies L3 i L5 del metro. L'operadora va informar amb certa reticència que estan adequant aquesta zona per donar cabuda al que molt probablement s'anomenarà Espai Provença, des d'on Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya promocionarà els trens turístics com el dels llacs. FGC podria donar alguna altra funcionalitat més a aquest espai.

Ferrocarrils no va voler concretar quan van començar els treballs, però el cert és que fa més de dos mesos que estan en marxa. Tampoc va voler dir quan s'acabaran les tasques ni el seu cost total. “Totes aquests informacions les detallarem quan fem la inauguració de l'espai”, va explicar un portaveu del departament de comunicació de l'operadora.

Menys molèsties

A la pregunta de per què no van fer aquestes obres simultàniament amb les de l'intercanviador, FGC va argumentar que van veure les potencialitats de l'espai un cop la reforma estava acabada. El cert és que, tot i ser molt aparatoses, les obres ara no causen les molèsties que hi havia a l'intercanviador quan la Generalitat estava treballant per millorar l'enllaç entre metro i tren.

Obres recents

A final del 2009, ara fa un any i mig, la Generalitat va donar per acabats els tres anys d'obres necessaris per fer l'intercanviador de la Diagonal. Amb aquests treballs enllestits, l'enllaç entre les línies L3 i L5 del metro i les línies urbanes i del Vallès de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) quedava lliure de barreres arquitectòniques.

El resultat obtingut evidenciava que les molèsties ocasionades a usuaris, veïns i comerciants no havien estat en va. Després de mesos d'obres, canviava completament la fisonomia de l'espai subterrani, agilitzant les connexions entre els diferents modes de transport. Els treballs també van comportar millores a la superfície en carrers com Balmes. Els qui van sortir més malparats de tot l'enrenou van ser els botiguers, que no van rebre cap compensació econòmica per part de l'administració per la pèrdua de vendes, conseqüència directa de les obres que tenien a tocar.

LA XIFRA

60
milions,
és el que van costar les obres de millora de l'intercanviador de Diagonal, on hi ha l'L3 i l'L5 del metro i FGC.

Prop de seixanta milions d'euros i tres anys d'obres

Millorar la connexió subterrània entre l'L3 i l'L5 del metro i les línies urbanes i del Vallès de FGC va ser una obra de microcirurgia. Durant els prop de tres anys que van durar els treballs, no es va tancar completament aquest punt de la xarxa, sinó que les afectacions van ser puntuals per tal de poder continuar donant servei als milers de persones que utilitzen l'intercanviador principal entre el metro i FGC. Les afectacions, però, sí que van tenir repercussió a la superfície: es va haver de tallar el carrer Rosselló entre Balmes i passeig de Gràcia, deixant afectades també les dues cruïlles.

Reformar aquest espai integrament per tal d'eliminar els passadissos i les escales que impedien l'accés de les persones de mobilitat reduïda va tenir un cos d'uns seixanta milions d'euros. Entre d'altres, les obres van permetre instal·lar set ascensors que comuniquen els diferents nivells ferroviaris i també es va aprofitar per ampliar l'estació de Provença i la de Diagonal de l'L5
del metro.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.