Infraestructures

infraestructures

El Senat aprova la gratuïtat de l'AP-7 en els trams gironins

La cambra va donar ahir llum verd a la moció del grup de l'Entesa en què s'insta el govern de l'Estat a eliminar el peatge des de la frontera de la Jonquera fins a Maçanet mentre durin les obres de l'A-2

La comissió de Foment del Senat va aprovar ahir una moció presentada pel grup de l'Entesa, que va més enllà de la petició dels alcaldes de la comarca de la Selva en instar el govern de l'Estat a eliminar el peatge de l'AP-7 en tots els trams de les comarques gironines, és a dir, entre la Jonquera i Maçanet de la Selva, i no només entre Girona i Maçanet com fa temps que demanen de manera unitària els alcaldes de la Selva, mentre no estiguin acabades les obres de desdoblament de l'A-2.

La moció va poder tirar endavant gràcies als vots a favor dels senadors del PP, ja que els del PSOE hi van votar en contra.

El vot favorable del PP tampoc no va ser gratuït. El ponent de la moció i senador de l'Entesa per Tarragona, Pere Muñoz, va haver d'acceptar una esmena del PP, que aporta l'argument que cal atenir-se a un reial decret del 2011 que preveu la liberalització dels peatges d'autopistes en cas de problemes vials i a través d'acords entre el govern estatal amb les concessionàries, en aquest cas, Adisa.

Es va desestimar una altra esmena del grup socialista, que instava a acabar les obres a l'A-2 però sense ni sentir parlar de la gratuïtat dels peatges.

La iniciativa ha estat benvinguda tant pel Consell Comarcal de la Selva com per alcaldes de poblacions afectades com ara Sils, Riudellots de la Selva i Figueres. Tots han manifestat que es tracta d'una reivindicació que fan des de fa anys, i tot i reconèixer que l'aprovació de la moció pel Senat pot representar un pas endavant polític, es manifesten escèptics sobre la seva materialització a curt termini. De fet, en la moció, que va ser presentada el mes de febrer passat, es pretén que la gratuïtat s'apliqui aquest mateix estiu, a causa del gran volum de trànsit que implica en aquestes zones la temporada turística.

No és vinculant

En tot cas, la moció del Senat no és vinculant, perquè correspon al govern aplicar aquesta mena de decisions. A part, si s'acabés aplicant una resolució d'aquesta mena seria el mateix Estat qui hauria d'indemnitzar Acesa per les pèrdues ocasionades, amb una quantitat que hauria de ser equivalent al trànsit que s'hagués deixat de cobrar. Precisament, fonts d'Acesa van declinar ahir fet cap mena de declaració sobre l'acord del Senat.

LA XIFRA

60.000
vehicles al dia
són els que circulen aproximadament per l'AP-7 els mesos d'estiu, quan més trànsit hi ha

LA FRASE

Em sembla molt positiu. A banda de l'estat de l'N-II, l'autopista està sota mínims
Consol Cantenys
presidenta del consell comarcal de l'alt empordà

LA FRASE

És una molt bona notícia. Des de les poblacions de la Selva ja fa temps que reclamem el mateix.
Jordi Iglesias
president del consell comarcal de la selva
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.