Infraestructures

Blanco promet rebaixar les taxes a l'aeroport i el govern només accepta el traspàs

El ministre va anunciar 30 milions d'inversió en la infraestructura fins al 2014

La Generalitat veu insatisfactòria la proposta de crear un comitè de rutes

El ministre José Blanco va centrar una part del seu discurs institucional d'ahir en l'aeroport de Girona. Primer va recordar que el govern hi ha invertit 128 milions d'euros –“multiplicant per set el que hi havia destinat el PP”–, i que les taxes han baixat un 17% els últims quatre anys: “Ara les taxes ja són un 30% més barates a Girona respecte a Barcelona, i això encara anirà a més”, explicant també que el govern té previst invertir 30 milions d'euros en la infraestructura fins al 2014. Blanco va insistir, com va fer el seu número 2 Isaías Táboas divendres passat també a Girona, a crear comitès de rutes als aeroports de Girona i Reus per diversificar companyies i aconseguir nous vols. Per això va emplaçar al diàleg amb la Generalitat “per fer un treball coordinat i donar resposta a la demanda de més autonomia de l'aeroport”.

Per la seva banda, el secretari de Territori i Mobilitat Damià Calvet va respondre dient que els anuncis “són mesures positives, però que hem de calibrar”. Va insistir que l'objectiu de la Generalitat és aconseguir el traspàs dels aeroports de Girona, Reus i Sabadell; i que la proposta de comitè de rutes que ha presentat el Ministeri “no és satisfactòria perquè perpetua el model d'Aena”. En aquest sentit, Calvet va reconèixer que el futur gestor del Prat apujarà taxes i que això pot beneficiar els aeroports secundaris, però que tot plegat s'ha de complementar amb altres mesures de gestió aeroportuària. Per això va insistir que la Generalitat continuarà demanant el traspàs, i que aquest serà l'únic model que acceptaran.

Aposta de la Generalitat per l'eurovinyeta

El secretari de Territori i Mobilitat Damià Calvet va explicar ahir que la Generalitat està estudiant aplicar l'eurovinyeta. Es tracta d'un impost que paguen els camions per l'ús de la xarxa viària, i que la Unió Europea ha recomanat als estats membres com a mesura ambiental. De fet, ja hi ha diversos estats que l'estan desenvolupant. Segons Calvet, “això faria sostenible el manteniment i el finançament de les infraestructures”, en la línia del que va admetre el mateix ministre José Blanco dimecres, quan en un acte va afirmar que el sistema actual era insostenible econòmicament. El secretari de Territori i Mobilitat va avançar que ara parlaran amb el Ministeri de Foment per estudiar una aplicació conjunta a l'Estat, ja que és el govern estatal el que ha de prendre o permetre aquesta mesura. A més, encara s'ha de definir el sistema de cobrament i la regulació d'aquest nou impost, uns temes que el govern vol valorar aviat en el marc del grup de treball dels peatges que s'ha de reunir pròximament.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.