Infraestructures

infraestructures

L'oposició vol el traspàs de l'aeroport de Girona

Consideren insuficient la proposta del nou model de gestió

Reclamen més pes de la Generalitat i el territori

Els partits de l'oposició van valorar ahir negativament els resultats de la comissió bilateral entre Estat i Generalitat pel que fa a l'aeroport de Girona. L'acord d'aconseguir una gestió autònoma de l'aeroport, a través d'una societat filial i treure-la a concurs públic va ser considerat insuficient pels partits, que recorden que el govern s'havia fixat com a objectiu el traspàs de la infraestructura.

De fet, el conseller de Territori, Lluís Recoder, va dir ahir que no renuncien a la desclassificació de l'aeroport. Per part del PSC, Manel Nadal va assegurar que això seria un pas endavant, però que no compleix amb les reclamacions polítiques i del territori: “Val més acceptar passos ferms que la política del tot o res, però llavors s'han d'evitar les grans reclamacions que després s'han de fer enrere”, en referència a les declaracions en què el govern insistia que l'objectiu final havia de ser el traspàs.

Des d'ERC, Carme Capdevila va afirmar que “el govern està fent una aposta pel Prat i abandona la resta d'aeroports”, i va lamentar que en les negociacions s'hagin posat tots els aeroports secundaris dins del mateix paquet, “sense considerar les particularitats de Girona, que no és deficitari”.

Joan Boada, d'ICV, va qualificar de “fracàs” la negociació per a l'aeroport, perquè creu que si la gestió cau en mans privades hi sortirà perdent en la competència amb Barcelona: “Cal que una empresa pública vetlli pels interessos de l'aeroport, i no deixar que el mercat ho reguli tot”. Finalment, des del SI, el diputat Toni Strubell va dir que l'acord no és cap solució “perquè es desaprofita el potencial brutal de l'aeroport i el territori”, apostant per una gestió des de la Generalitat.

D'altra banda, ahir no va ser possible contactar amb cap representant del PP.

La Diputació, l'Ajuntament i la Cambra volen més pes

La Diputació, l'Ajuntament de Girona i la Cambra de Comerç també van coincidir en què els resultats de la comissió no compleixen l'objectiu del traspàs, però hi van introduir matisos. En tot cas, tots van mostrar la voluntat de ser dins els organismes que es creïn al voltant de l'aeroport. Pel president de la Diputació, Jaume Torramadé, “una societat filial no és un resultat dolent”, advertint també que ara encara és aviat per fer valoracions perquè la situació encara està oberta tant pel que fa a la gestió o el paper dels ens locals. L'alcalde de Girona, Carles Puigdemont, va afirmar també que està a l'expectativa de com es resol el concurs, però va insistir que és un tema “prioritari” i que ha d'estar a punt per a l'estiu vinent. Va definir l'acord com “un pas endavant, però insuficient”. Finalment, la Cambra de Comerç va exigir en un comunicat un calendari per fixar els avenços en la gestió comercial de l'aeroport, que creu que haurien de desembocar en el traspàs. A més, va apostar per una gestió individual i amb majoria territorial en els òrgans de decisió. El seu president, Domènec Espadalé, va deixar clara la seva incertesa: “Per ara no veig res tangible, i el que voldríem és tenir la gestió pura i dura de l'aeroport”, vinculada a les institucions del territori. També va reclamar que es concreti quina funció tindrà el consell rector.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.