La UE inclou el corredor del mediterrani a la xarxa ferroviària de mercaderies europea

Sis regions europees volen el TAV Perpinyà-Montpeller per a persones i mercaderies

Els ministres europeus de Transports van acordar ahir crear una xarxa ferroviària europea de transport de mercaderies que inclou el corredor mediterrani. Així doncs, Almeria quedarà connectada amb l'Estat francès a través de València i Barcelona, una de les prioritats que s'havia marcat el govern espanyol. L'acord inclou també el tram central atlàntic, que unirà Lisboa i l'Estat francès i passa per Algesires, Madrid i Sant Sebastià.

Després de dos mesos de negociacions, els Vint-i-set reunits a Luxemburg van definir nous corredors prioritaris que esperen que permetin traslladar al tren part del transport de mercaderies que en l'actualitat col·lapsa les carreteres europees, així com que redueixi els nivells de contaminació en el sector. L'Estat espanyol es va mostrar satisfet amb la decisió, ja que millorarà la connexió de la península amb l'Estat francès, Portugal i la resta de la Unió Europea. La nova secretària d'Estat de Transports, Concepción Gutiérrez, va destacar que el més significatiu de l'acord per a l'Estat espanyol és que, a més del corredor atlàntic –que ja s'esperava–, s'inclou el mediterrani i es contempla l'opció de connexió entre Madrid, Saragossa i Barcelona. L'Estat espanyol es va comprometre a acabar els dos trams per al 2012 i, si no ho fa, la Comissió Europea podria optar per obrir un procediment d'infracció en contra seu. Després de l'acord d'ahir, caldrà afinar jurídicament la posició comuna i transmetre-la a l'Eurocambra, la qual cosa es preveu per a l'octubre.

Connexió amb Tolosa

D'altra banda, les regions franceses del Llenguadoc-Rosselló, Roine-Alps i el Franc Comtat van signar ahir una declaració a Barcelona en què demanen al govern francès que la nova línia d'alta velocitat entre Perpinyà i Montpeller sigui apta per a passatgers i mercaderies. També es vol que la línia es prolongui cap a Tolosa –on el port de Barcelona té una terminal de mercaderies– i Bordeus. Al govern espanyol també se li demana un nou eix ambivalent entre Alacant i la frontera francesa a través de València i Barcelona. Les sis regions comparteixen la reivindicació d'integrar en aquest eix les ciutats de Lió i Torí, així com potenciar les autopistes del mar entre els ports mediterranis dels estats espanyol, francès i italià.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.