Defensors del ferrocarril públic proposen dues xarxes circulars

Una de les propostes reincorpora el trànsit de passatgers al traçat Reus-Roda

Mentre uns –alcaldes, presidents de cambres de comerç i Generalitat– debaten el futur de l'entramat ferroviari d'alta velocitat del Camp i de la mateixa estació del Camp; d'altres, com els defensors del ferrocarril públic, demanen la dignificació del tren convencional i la reobertura de vies ja existents, per les quals anys enrere ja hi circulaven els combois. Allunyant-se de la proposta del col·lectiu Mou-T per Tarragona, que consideren «centralista», la PDF.Camp proposa que l'antiga via Reus-Roda, que va quedar inactiva fa 28 anys i que ara està prevista per al desviament de mercaderies perilloses, es reactivi també per al transport de viatgers.

«Això permetria, a més, connectar Reus i l'aeroport amb l'estació del Camp i la vertebració del Baix Gaià», va dir el portaveu de la plataforma, Juan Ramón Ferrandis, que va afegir: «És l'única alternativa que, de moment, garanteix la majoria de les necessitats de mobilitat interurbana, tant les presents com també les futures. A més, és la que més profit podrà treure de les noves inversions i la que millor aprofitarà les infraestructures ja existents, sent a la vegada, la més ecològica.»

Dues línies circulars

Una de les línies de rodalies del Camp que planteja la PDF.Camp, la que anomenen Circular 1, seria la de més gran abast i connectaria poblacions com ara la Selva del Camp, Valls i Salomó, amb Sant Vicenç de Calders i els municipis de la costa, fins a Tarragona i Reus. En canvi, la segona (la Circular 2) permetria incorporar passatgers al recorregut Reus-Roda, que connectaria Reus i Sant Vicenç amb l'estació del TAV i l'aeroport de Reus, passant per poblacions com ara Constantí, el Catllar, la Pobla de Montornès, Roda de Berà i Torredembarra.

Aprofitant la reobertura d'aquesta línia, els de la plataforma proposen allunyar els trens de mercaderies dels nuclis urbans. Per això, demanen la implementació d'un bypass que vehiculi els combois amb matèries perilloses per l'entramat Reus-Roda i, a la vegada, proporcioni una sortida directa cap a la frontera francesa des del port de Tarragona, que reduiria en dues hores el temps de viatge dels trens que carreguen a Constantí.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.