Les obres de l'N-II entre Caldes i Sils estaran aturades almenys tres mesos pels problemes d'una constructora

Era l'únic tram gironí que no havia tingut entrebancs i on encara es treballava

L'aturada de les obres al tram entre Sils i Caldes s'afegeix a la de les del tram entre Sils i Maçanet, on fa mesos que no s'està fent res. Francisco-Busquets va reconèixer ahir que l'Estat està buscant una empresa que substitueixi Begar Construcciones y Contratas, que el mes passat va presentar un concurs de creditors. El subdelegat va explicar que aquesta empresa estava portant a terme diverses obres per Foment en el conjunt de l'Estat, i que en tots els casos se li està buscant una substituta. Francisco-Busquets va assegurar que l'altra empresa que formava l'UTE, que és Benito Arno e Hijos, estaria «absolutament capacitada» per assumir la part que li pertocava a Begar, però que «tot i tenir els mitjans», legalment una sola empresa no pot tirar endavant l'obra. El subdelegat va explicar que les obres estaran aturades «no menys de tres mesos», i que l'Estat té una llista de diverses empreses candidates a assumir la part de l'obra de Begar. Tot i aquesta aturada de les obres, aquests darrers dies encara s'ha vist activitat en aquest tram, tot i que molt menor a la de setmanes prèvies. Segons Francisco-Busquets s'estan acabant de fer algunes coses abans de l'aturada definitiva.

El termini amb què estava treballant fins ara Foment per tenir enllestit aquest tram era entre el maig i el juny de l'any vinent. Ara, el termini s'allargarà com a mínim fins a l'octubre del 2010. El subdelegat del govern espanyol va voler remarcar que aquest endarreriment «no és imputable a l'Estat», i que s'està treballant per trobar una solució ràpida.

Els dos ajuntaments afectats, Caldes i Sils, no tenien ahir cap coneixement oficial d'aquesta aturada. Només a Caldes van reconèixer que els havia arribat alguna informació no oficial que les coses no anaven bé i que es podia aturar l'obra.

Dos trams més aturats

Les obres de desdoblament entre Sils i Maçanet també estan aturades des de fa nou mesos perquè el pressupost es va encarir i l'empresa adjudicatària no va estar disposada a assumir-lo, amb la qual cosa es va haver de rescindir el contracte. L'Estat ha hagut de fer un nou projecte d'aquest tram, que s'haurà de sotmetre a informació pública i s'haurà d'adjudicar de nou. Les obres no es reprendran com a molt aviat fins a principis del 2010.

Les obres de la travessia de l'N-II també estan aturades des de principis del mes d'octubre de l'any passat, per un conflicte entre el Ministeri de Foment i l'empresa adjudicatària, que va acabar renunciant-hi per problemes econòmics. Ara s'està pendent que l'Estat adjudiqui aquesta obra a una altra empresa.

El «cas Gürtel»

L'empresa Begar Construcciones y Contratas va presentar el concurs voluntari de creditors el mes passat als jutjats mercantils de Valladolid, que l'ha declarada insolvent. L'empresa va justificar la seva situació econòmica per la restricció creditícia, ja que en els darrers mesos no ha trobat cap banc que li oferís finançament perquè darrerament no li adjudiquen obres. Begar és propietat de José Luis Ulibarri, implicat en el cas Gürtel, i el grup assegura que aquest fet hauria propiciat la retirada de contractes i hauria precipitat la sol·licitud de concurs per part del grup dedicat a la construcció. El passiu de l'empresa voreja els 300 milions d'euros.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.