Cedinsa tindrà poc més de dos anys per acabar les obres de desdoblament de l'eix

La constructora Cedinsa –formada per diverses empreses, com ara FCC i Copisa, amb el suport de Caixa Catalunya– tindrà difícil complir amb els terminis previstos per al desdoblament de l'eix transversal. Les previsions del govern, quan va aprovar el projecte el 2007, eren que els treballs s'acabessin el segon semestre del 2011, unes obres que estava planificat que comencessin l'estiu del 2008. Un retard de més d'un any que pot fer difícil complir el calendari, tot i que el secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, va expressar la setmana passada el convenciment que els mesos perduts es recuperarien en el transcurs de les obres. Si fos així, l'empresa hauria d'enllestir els treballs en poc més de dos anys.

El retard inicialment es va justificar per la complexitat del projecte, ja que l'empresa adjudicatària era l'encarregada de fer tant el projecte com les obres. A final del gener passat es van firmar bona part de les actes prèvies de les expropiacions dels terrenys, i aleshores es va posar el mes de març com a data per començar els treballs en el tram entre Vic i Vilobí. Aquest termini tampoc no es va poder complir pels problemes econòmics de Cedinsa, que van fer aturar el projecte. Finalment es van poder resoldre, i fa pocs dies que l'empresa va començar els treballs de desdoblament, centrats sobretot en la ronda de Vic. També s'està actuant ja en punts concrets de les comarques gironines, com ara trams on s'hauran de fer nous túnels i viaductes a la zona de Santa Coloma de Farners. En total s'hauran de desdoblar 55 quilòmetres entre Vic i Vilobí –on l'eix enllaçarà directament amb l'N-II–, amb un cost estimat d'uns 400 milions, amb 14 enllaços, 21 viaductes i 12 túnels.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.