L'aeroport de Girona posa en marxa un sistema que permetrà fer aterratges els dies de boira intensa

Les obres han costat 9,5 milions i evitaran la cancel·lació o el desviament de vols

La implantació d'aquest nou sistema equipara l'aeroport gironí als principals aeroports d'AENA, com ara els de Barcelona i Madrid. Es tracta bàsicament d'un senyal que s'envia des d'unes instal·lacions situades al costat de la pista d'aterratge cap a la cabina de l'avió, i que permet guiar el pilot quan no hi ha visibilitat, acompanyat d'un sistema d'il·luminació d'aproximació i a l'eix de la pista que consta de 1.400 nous punts de llum. Així, abans no es podia aterrar quan la boira no permetia veure-hi a 500 metres i els núvols a 60 metres d'alt. Ara aquestes distàncies s'han reduït a una visibilitat d'entre 50 i 175 metres, i 15 metres d'alçada, i se'n poden aprofitar tots els avions que incorporen receptors per a aquest sistema, i que ja tenen la majoria de companyies actuals, Ryanair inclosa.

Les obres, que s'han estat desenvolupant durant mesos sense afectar gaire les operacions d'aterratge o enlairament, han costat 9,5 milions, i han inclòs l'adaptació de tots els elements de la pista i les franges laterals a la categoria II/III de l'ILS.

El director de l'aeroport de Girona, Eduardo Cerezo, va dir que aquest sistema és «un punt i a part en la història de l'aeroport», i el director d'Aeropuertos Españoles, Javier Marín, va destacar la inversió de 85 milions que AENA ha fet a l'aeroport de Girona, mentre que el secretari per a la Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, va afirmar que a Girona, «AENA ha fet els deures». A part, va incitar els sectors econòmics a aprofitar el nou PIF.

Finalment, el delegat del govern espanyol a Catalunya, Joan Rangel, va explicar que amb aquestes inversions l'Estat demostra la prioritat que dóna als aeroports.

Utilitzat ja dimarts i dimecres

Dissabte es posava en servei el nou sistema, i dimarts i ahir ja va poder demostrar la seva operativitat. La intensa boira que hi havia dimarts al matí, i també dimecres, si bé sense tanta intensitat, va fer que dos avions cada dia haguessin d'utilitzar el nou ILS. Dimarts van ser dos vols, procedents de Frankfurt i Granada, a primera hora del matí, i ahir van ser vols amb origen a Milà i Madrid. El director de l'aeroport, Eduardo Cerezo, va destacar que, tal com opera Ryanair, si els vols s'haguessin hagut de desviar això hauria afectat tant els passatgers de l'avió com els que estaven fent cua per agafar el mateix avió per anar cap a una altra ruta, de manera que s'hagués generat un conflicte a la terminal, com passava abans en casos similars.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.