Ryanair es vol assegurar 25 milions de negoci per anar a l'aeroport del Prat
Reclama que el passatge vagi a peu per la pista fins a l'avió, una opció no permesa a Barcelona
Ryanair vol entrar a l'aeroport de Barcelona tan aviat com sigui possible i ja negocia «un paquet de costos raonables i facilitats d'eficiència econòmica». O'Leary vol assegurar-se «un negoci de 25 milions d'euros anuals» i està discutint amb el Prat i Aena com abaratir el cost dels «serveis de terra» i agilitzar-los: es vol estalviar, per exemple, els autobusos llançadora i les passarel·les si Barcelona permet que els passatgers caminin per la pista fins a l'avió. Les negociacions avancen «lentament» i O'Leary preveu que «encara no s'hauran resolt en un parell de setmanes»: si l'acord no es tanca abans que acabi l'any, Ryanair no serà a temps de demanar els drets de vol per operar a l'aeroport de Barcelona aquest estiu, en la temporada del 28 de març al 31 d'octubre del 2010.
El màxim dirigent de l'aerolínia de baix cost irlandesa nega estar demanant cap ajuda pública per volar a Barcelona i assegura que continuarà operant a la resta d'aeroports catalans. «No veig cap motiu pel qual no puguem volar al Prat alhora que a Girona i Reus», va defensar en declaracions a l'ACN. O'Leary no s'ha marcat «cap data límit» per tancar un «acord raonable» i avisa que està negociant «alhora amb 40 o 50 aeroports europeus més». «Si la negociació acaba amb èxit volarem al Prat, però si fracassa no ho farem», va afirmat, i va advertir que «encara no s'ha pres cap decisió» i que «no es farà cap anunci fins que no s'hagi tancat un acord».