La puntualitat, l'atenció a l'usuari i la neteja, prioritats de la nova gestió de Rodalies

El conseller de Política Territorial adverteix Renfe que «s'ha de guanyar» continuar oferint el servei el 2011

En totes dues entrevistes, el conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, va deixar molt clar que la prioritat del seu departament és millorar la informació a l'usuari, la puntualitat i la neteja dels trens. Nadal va avançar que el centre operatiu d'un telèfon nou d'atenció a l'usuari se situarà a Barcelona, a diferència del de fins ara, que Renfe el té a Andalusia. «L'usuari ha de percebre que un servei de proximitat dóna més garanties que una gestió allunyada», va reblar. I encara un altre exemple d'aquest canvi de tarannà: «he advertit que en els propers mesos pujaré a molts trens de Rodalies i que vull els lavabos nets».

Nadal va demanar un any de marge perquè els usuaris notin de manera «evident» els canvis en la gestió. Per al conseller, el servei de les Rodalies de Barcelona serà bo quan «les prestacions siguin qualificades pels usuaris com valoren, per exemple, les dels Ferrocarrils de la Generalitat». Tot i aquest objectiu, el polític socialista va dir que «ens fa molta il·lusió fer-nos càrrec del servei. No ens espanta».

Entre les primeres coses que farà la Generalitat no hi haurà la instal·lació dels nous logotips que s'han vist en els darrers dies en alguns anuncis. Nadal va anunciar ahir que aquest canvi s'endarrerirà uns mesos «per prioritzar els canvis en el servei». El conseller també va parlar del futur de la gestió de Rodalies a causa de la possibilitat que el govern català tindrà de canviar l'operador a final d'any: «s'ho han de guanyar», va dir, en referència a l'any de coll que té Renfe. Tot i aquest advertiment, tots els sindicats de la companyia ja han anunciat mobilitzacions si «no es garanteix la integritat de Renfe».

Nadal també va prioritzar el desdoblament de la línia entre Barcelona i Vic. En aquesta línia –una de les grans oblidades per Madrid malgrat els reiterats compromisos polítics de millora i desdoblament–, hi haurà una reforma estructural molt profunda perquè disposi de més freqüències. Es pretén que al cap d'un «cert temps per la complexitat de les obres», es desdobli primer la línia entre Barcelona i Vic i després la de Vic i Ripoll.

Control estatal al Prat

Com ha fet en els darrers dies, malgrat un altre incompliment del president del govern espanyol, José Luís Rodríguez Zapatero, Nadal es va mostrar optimista sobre la gestió de l'aeroport del Prat. Va assegurar que s'ha avançat molt en les negociacions amb l'Estat espanyol perquè la Generalitat tingui una gestió «determinant» al Prat. Nadal va admetre que Foment no renunciarà al control del Prat però va afegir que Generalitat i Estat «trobaran una fórmula per a la gestió individualitzada de l'aeroport català».

Sindicats, veïns, consumidors i usuaris volen que es congelin les tarifes

Els sindicats CCOO i UGT, la Federació d'Associacions de Veïns de Barcelona, la Confederació de Federacions d'Associacions de Veïns de Catalunya, l'Organització de Consumidors i Usuaris de Catalunya i l'entitat Promoció del Transport Públic han exigit la convocatòria immediata del consell de mobilitat de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de la Regió Metropolitana de Barcelona, on són representats, per exigir la congelació de les tarifes. L'ATM ha aprovat un augment de les tarifes per sobre de l'índex de preus al consum (IPC) interanual –situat provisionalment al 0,7%– que castiga sobretot la targeta multiviatge més usada, la T-10, que puja un 2%. En el cas de Renfe, les tarifes encara les dicta l'Estat espanyol i les ha augmentat un 6% a Rodalies. Ahir, Nadal va afirmar que aquest augment s'aplicarà i que la Generalitat intentarà corregir els «excessos» en determinats títols de transport i també intentarà millorar el preu d'algunes tarifes.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.