L'aeroport del Prat cau fins als 27 milions de passatgers com al 2005

Aquest desembre ha estat el segon mes de remuntada després de dos anys

El 2009 serà el segon exercici consecutiu en què l'aeroport barceloní ha perdut passatgers, però el més important, el primer en què cau per sota del llindar dels 30 milions, una xifra que el va situar els anys 2006 i 2007 com a l'aeroport amb el major ritme d'augment de trànsit entre els grans d'Europa. L'any 2007 el Prat tancava una dècada de creixement ininterromput que posava en evidència les limitacions de les terminals existents i la necessitat d'una nova terminal T1 que ja es construïa. Però la crisi aèria per l'encariment del combustible ja havia començat i aquell 2008 es va extremar pel crac econòmic mundial. El major perjudici, que no havien de patir altres aeroports internacionals, li arribava per l'entrada en funcionament del tren d'alta velocitat (TAV) entre Barcelona i Madrid, que li ha fet molt més mal al Prat que a l'aeroport madrileny de Barajas. El Prat aconseguia salvar els 30 milions per segon any consecutiu, però pels pèls. La continuada caiguda de trànsits durant el 2009 ja feia preveure que aquest any no podria resistir. Ha tancat l'exercici amb un 9,8% menys de passatgers i poc més de 27 milions, una xifra que no era tan baixa des del 2005. El 2010, però, no hauria de ser un any pitjor perquè la situació ha començat a remuntar. Per segon mes consecutiu, al desembre l'aeroport ha crescut, un 4,1%, tot i que la direcció del Prat preveu perdre'n de nou els primers mesos de l'any. A partir del mes de març, dos nous vols intercontinentals s'afegiran a l'oferta. Qatar Airways ha anunciat el primer vol regular entre Barcelona i la Península Aràbiga i Air Canadà iniciarà de nou la campanya estival amb un vol entre Catalunya i Montreal.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.