El govern iniciarà aquest mes els tràmits per definir el túnel d'Horta

Farà el concurs per posar a licitació l'estudi informatiu d'aquesta infraestructura

En el decurs d'aquest febrer, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques durà a terme el concurs per posar a licitació l'estudi informatiu del túnel d'Horta. La infraestructura ha de permetre la connexió ferroviària de Collserola amb Barcelona a través de les Glòries i plaça Catalunya, mentre que pel cantó vallesà ho faria a partir del barri de Monflorit, a Cerdanyola del Vallès, i s'allargaria fins el campus de Bellaterra, de la Universitat Autònoma.

Amb aquest primer pas administratiu s'inicia la tramitació d'aquesta polèmica infraestructura inclosa en el Pacte Nacional d'Infraestructures després que els tres partits del govern acordessin que el túnel només seria ferroviari. En aquest sentit, el president del grup municipal d'ICV–EUiA a l'Ajuntament de Barcelona, Ricard Gomà, recordava ahir que en el Pacte «la construcció d'un nou túnel ferroviari a Horta queda condicionada a la capacitat de connexió en transport públic entre Barcelona i el Vallès resultant de l'ampliació i millora de línies i noves connexions que s'executaran en una primera fase». Segons Gomà, «el potencial de connexió en transport públic amb el Vallès encara està lluny de ser esgotat».

La decisió de fer el túnel només ferroviari, però, no té el vistiplau del territori. Alguns alcaldes socialistes del Vallès, amb Manuel Bustos, de Sabadell, al capdavant continuen defensant que la infraestructura també sigui viària.

El procediment administratiu estableix que un cop redactat l'estudi informatiu, sortirà a informació pública perquè s'hi puguin presentar al·legacions. Després s'elaborarà la declaració d'impacte ambiental i es redactarà el projecte constructiu per acabar posant a licitació l'obra.

La tuneladora de Terrassa, al centre

M.A.L

La primera tuneladora del perllongament dels Ferrocarrils de la Generalitat a Terrassa ha acabat la perforació en arribar a la rambla d'Ègara. Es tracta d'un túnel de 3,1 quilòmetres. La segona tuneladora, que ja és a l'estació de l'UPC-Vallparadís, arrenca avui al matí, després d'haver excavat dos quilòmetres des de Can Roca, i començarà el seu recorregut en direcció a la rambla d'Ègara. Està previst que trigui de dos a quatre mesos a arribar. D'aquesta manera, la previsió és que el segon túnel s'hagi completat abans de l'estiu, segurament durant la primavera. Les obres d'arquitectura i instal·lacions de catenària i via es posaran a licitació ara. Es preveu que a la primavera es comenci a instal·lar la via en el túnel ja acabat. Així, en el segon semestre del 2011 estarà operatiu el perllongament.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.