Ryanair, més a prop del Prat

La reducció d'un 15% de les taxes de navegació facilita l'objectiu de la companyia d'operar a Barcelona

Ryanair ha començat el darrer any una estratègia pública de pressió a l'organisme aeroportuari espanyol AENA per preparar la seva arribada a l'aeroport de Barcelona. Amb l'inici de les operacions a Madrid, la companyia va trencar l'estratègia de no volar als grans aeroports europeus, on les tarifes i la logística encareixen molt més els costos que en aeroports secundaris. A Frankfurt, Londres, París i Roma, la companyia aèria continua volant en aeroports secundaris, molts dels quals situats a un centenar o més de quilòmetres de la capital. A Barcelona fins ara ha fet el mateix, concentrant els vols a Girona i Reus. Però a Barcelona hi ha un negoci local atraient. El pont aeri diari entre la capital catalana i Madrid continua sent una de les rutes amb més trànsit del món. Algunes informacions recents han apuntat que aquest mercat és l'objectiu principal de Ryanair, on faria la competència directa a Iberia, Spanair o Air Europa. La companyia aèria irlandesa de baix cost va anunciar l'any passat la seva intenció de volar des del Prat, però va denunciar que si no ho havia fet encara era perquè les tarifes aeroportuàries espanyoles estaven entre les més cares d'Europa i perquè la companyia requeria facilitats pel que fa a l'embarcament i desembarcament de passatgers. Una de les claus del negoci de les companyies de baix cost és l'estada a terra dels avions el mínim temps possible, una opció que es fa molt més difícil als grans aeroports, més massificats. Però el darrer mig any algunes coses han canviat a Barcelona. Per començar, el trasllat de les grans companyies aèries a la terminal T1 ha alliberat molts espais i temps d'embarcament a la T2, que s'ha destinat sobretot a les companyies de baix cost. Però, a més, ahir el Congrés va aprovar el decret llei que regula el trànsit aeri i que, segons el ministre de Foment, permetrà abaratir un 15% les tarifes de navegació aèria. A Barcelona, enguany, aquestes tarifes costen 255,33 euros per vol, sigui d'arribada o de sortida. Amb la rebaixa progressiva, en dos anys es podrien situar en 217 euros. Ryanair hauria reservat drets d'aterratge i enlairament per aquest estiu a l'aeroport de Barcelona, però fonts del sector apunten que la companyia podria retardar l'estrena fins a la temporada d'hivern, a pocs mesos de l'inici de la rebaixa de tarifes.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.