Cop polític als 60 km/h a les rondes

L'oposició es posa d'acord per aprovar una moció que insta Mayol a retirar l'estudi del pla contra la contaminació acústica

Com s'esperava, la proposta de reduir la velocitat a les rondes per disminuir els nivells de contaminació acústica va aixecar polseguera. En la comissió de Medi Ambient es va escenificar el revés polític al govern municipal. CiU i ERC van donar suport ahir a la proposició presentada pel PP, en què s'instava el govern a «retirar la proposta de reducció de la velocitat a 60 km/h als trams de les rondes, segons estableix el pla». Els dos partits del govern, PSC i ICV–EUiA, es van quedar sols defensant el pla presentat per Mayol la setmana passada.

La regidora del PP, Emma Balseiro, va retreure a la tinent d'alcalde de Medi Ambient que la reducció de velocitat a les rondes fos una mesura per «embolicar la troca». Mayol va puntualitzar que si aquesta fos la seva intenció coincidiria amb la de l'alcalde de Madrid, Alberto Ruiz Gallardón, també del PP, qui va assegurar que també s'està plantejant reduir la velocitat en algunes vies per disminuir els nivells de contaminació acústica. «Si no volia que hi hagués fum en un debat, no haver encès el foc», va dir el portaveu del grup municipal de CiU, Joan Puigdollers. Pel nacionalista, presentar un pla a final del mandat que comprèn fins el 2020 «és una fugida endavant. Aixequen cortines de fum per amagar la mala gestió municipal». Aquesta afirmació la va contestar el regidor socialista, Francesc Narváez, qui com Mayol també va defensar el pla. «Si fem un pla 2009–2020 és perquè tenim la intenció de tornar a guanyar les eleccions vinents; esperem tornar a tenir la confiança dels ciutadans», va sentenciar.

El regidor d'ERC Xavier Florensa va criticar, com ho havia fet Puigdollers, que el pla d'acció per a la reducció de la contaminació acústica fos una mesura de govern que no s'hagués de sotmetre a votació. Per tant, PSC i ICV-EUiA l'han pogut tirar endavant prescindint del debat polític. L'única discussió suscitada va tenir lloc ahir. Però el govern municipal va advertir que el debat és erm perquè, tot i que es va aprovar la proposició del PP, aquesta no té valor jurídic d'obligat compliment. Una debat que mantenen els dos partits del govern, en minoria, i l'oposició des del principi d'aquest mandat.

Canvi en el text

Mayol va defensar a capa i espasa el pla, especialment el punt en què va parlar d'estudiar la reducció de la velocitat a les rondes per baixar els nivells de contaminació acústica. «No em costaria gens dir que traiem aquest punt, tot i que faria un trist favor al conjunt del pla», va dir. La tinent d'alcalde de Medi Ambient només va estar disposada a modificar el redactat del pla, de manera que la decisió de reduir la velocitat a les rondes es valorarà en el marc del pacte per a la mobilitat. La puntualització, però, no va satisfer als partits de l'oposició que van optar per donar suport a la proposició del PP.

LES FRASES

IMMA MAYOL
Tinent d'alcalde de medi ambient
«El silence program de la Comissió Europea planteja reduir la velocitat dient que es poden reduir entre 2 i 4 decibels»
FRANCESC NARVÁEZ
PORTAVEU DEL GRUP municipal del PSOE
«El pla no només parla de reduir la contaminació acústica provocada pel trànsit i l'oci nocturn. També afronta com disminuir la contaminació acústica provocada per les obres».
«Hem presentat un pla amb l'horitzó 2009–2020 perquè volem tornar a governar»
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.