La companyia Ándalus estrena el nou vol a Menorca i substituirà Ryanair en la connexió amb Granada
La ruta a Maó es fa amb un avió de 50 places i començarà el 3 d'abril
El vol entre Girona i Maó durarà al voltant de 40 minuts i la ruta tindrà una freqüència de tres vols setmanals d'anada i tornada, el dilluns, dimecres i dissabte. Tot i que no començarà fins al 3 d'abril, ahir hi va haver el vol inaugural amb les autoritats, i la ruta es va batejar en la seva arribada a Menorca com marquen els cànons: amb dos camions de bombers ruixant l'avió. El mal temps, però, va fer allargar una mica més el viatge.
En tot cas, les autoritats tant gironines com menorquines van desitjar èxit a la iniciativa, i es van posar com a objectiu intentar promocionar-la perquè sigui un èxit i es pugui allargar més enllà de l'estiu. Oriol Balaguer, president d'Agi, va explicar: «Els nostres deures són obrir noves rutes a Girona i mantenir-les», mentre que el delegat del govern de la Generalitat a Girona, Jordi Martinoy, va dir: «És un destí dins els Països Catalans, que ajuda a relligar-nos entre nosaltres.» Finalment, el president de la Diputació, Enric Vilert, va explicar que «no és només un vol de turisme, perquè tradicionalment Girona i Menorca han tingut molta relació». La presència d'estudiants menorquins a la UdG va ser un dels arguments esgrimits en aquest sentit per les autoritats.
D'altra banda, Ryanair deixarà d'oferir a partir del mes de maig els vols diaris que uneixen Girona amb Granada, ja que les institucions andaluses han suspès el conveni amb la companyia irlandesa. Aquest buit l'ocuparà la companyia Ándalus.
«Volem tenir una base a Girona»
«No som de baix cost, però som de baix preu»
El director general d'Ándalus, Fernando Guerrero, va insistir ahir a desvincular la seva companyia del baix cost, ja que també distribueixen bitllets amb operadors i agències de viatges, no cobren per facturar l'equipatge i donen servei a bord. «Oferim els serveis d'una companyia tradicional, i el que intentem és minimitzar la nostra estructura per no ser de baix cost però sí de baix preu.» Els preus dels bitllets se situen en una mitjana d'entre 60 i 100 euros. Ándalus va néixer fa poc més de dos anys amb la intenció d'oferir vols a Amèrica del Sud, però amb la crisi volen assolir aquest objectiu de manera «escalonada», com a companyia regional petita. De moment tenen quatre avions Embraer 145, però la seva intenció és anar creixent.