La companyia Ándalus estrena el nou vol a Menorca i substituirà Ryanair en la connexió amb Granada

La ruta a Maó es fa amb un avió de 50 places i començarà el 3 d'abril

El vol entre Girona i Maó durarà al voltant de 40 minuts i la ruta tindrà una freqüència de tres vols setmanals d'anada i tornada, el dilluns, dimecres i dissabte. Tot i que no començarà fins al 3 d'abril, ahir hi va haver el vol inaugural amb les autoritats, i la ruta es va batejar en la seva arribada a Menorca com marquen els cànons: amb dos camions de bombers ruixant l'avió. El mal temps, però, va fer allargar una mica més el viatge.

En tot cas, les autoritats tant gironines com menorquines van desitjar èxit a la iniciativa, i es van posar com a objectiu intentar promocionar-la perquè sigui un èxit i es pugui allargar més enllà de l'estiu. Oriol Balaguer, president d'Agi, va explicar: «Els nostres deures són obrir noves rutes a Girona i mantenir-les», mentre que el delegat del govern de la Generalitat a Girona, Jordi Martinoy, va dir: «És un destí dins els Països Catalans, que ajuda a relligar-nos entre nosaltres.» Finalment, el president de la Diputació, Enric Vilert, va explicar que «no és només un vol de turisme, perquè tradicionalment Girona i Menorca han tingut molta relació». La presència d'estudiants menorquins a la UdG va ser un dels arguments esgrimits en aquest sentit per les autoritats.

D'altra banda, Ryanair deixarà d'oferir a partir del mes de maig els vols diaris que uneixen Girona amb Granada, ja que les institucions andaluses han suspès el conveni amb la companyia irlandesa. Aquest buit l'ocuparà la companyia Ándalus.

FERNANDO GUERRERO

«Volem tenir una base a Girona»

–Quina és la situació d'Ándalus a l'aeroport de Girona?
–«Ja oferim el vol entre Girona i Nador, perquè és una ruta molt demanada per la comunitat marroquina de la demarcació. Però és que a més l'aeroport té un equip de persones professionalment i humanament excel·lents, que són els que tracten amb les companyies i que han fet una tasca d'integració perquè Ándalus operi a Girona. Ens van venir a buscar, i la seva humilitat fa que l'aeroport sigui dels que més beneficis té.»
–Com va el vol amb Nador?
–«Molt bé, amb un 82% d'ocupació. I a l'estiu va ple, pel fet que milions de marroquins creuen l'Estret.»
–Com sorgeix el vol a Menorca?
–«Vam atendre els consells d'aquest equip que deia, que ens va comunicar les demandes i els sectors que van quedar abandonats per la crisi, i vam estudiar-ho. Igual que ara amb el vol de Granada, que Ryanair traurà i que tenia èxit. Ho hem d'estudiar del tot, però el cobrirem en la mesura que puguem, perquè els nostres avions són més petits.»
–Quines expectatives teniu a l'aeroport de Girona?
–«El vol a Santiago de Compostel·la que havíem previst depèn de la competència, perquè sembla que hi volarà Ryanair i seria absurd intentar competir amb ells. Però nosaltres estem creixent, i el meu somni és tenir avions basats a Girona per moure aquest viatger corporatiu i de negocis a destinacions a les quals potser les companyies de baix cost no donen sortida. Estic convençut que el sud de França i Girona permeten aquest trànsit, i més en un model d'avions de 50 places.»

«No som de baix cost, però som de baix preu»

El director general d'Ándalus, Fernando Guerrero, va insistir ahir a desvincular la seva companyia del baix cost, ja que també distribueixen bitllets amb operadors i agències de viatges, no cobren per facturar l'equipatge i donen servei a bord. «Oferim els serveis d'una companyia tradicional, i el que intentem és minimitzar la nostra estructura per no ser de baix cost però sí de baix preu.» Els preus dels bitllets se situen en una mitjana d'entre 60 i 100 euros. Ándalus va néixer fa poc més de dos anys amb la intenció d'oferir vols a Amèrica del Sud, però amb la crisi volen assolir aquest objectiu de manera «escalonada», com a companyia regional petita. De moment tenen quatre avions Embraer 145, però la seva intenció és anar creixent.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.