El Bicing metropolità, tocat de mort

Una de les empreses que el volen explotar no compleix les condicions i l'altra no vol servir totes les ciutats

Antoni Poveda, president de l'Entitat Metropolitana del Transport (EMT), l'organisme encarregat de posar en marxa l'Àrea Bicing, va avançar ahir que cap de les dues empreses que s'han presentat al concurs compleix les condicions per explotar el servei. «Una no compleix els requisits», va dir, amb referència a Pedalant Mous el Món. «L'altra només proposa el Bicing per a quatre municipis dels onze que es van acordar», va explicar el president de l'EMT. Public Bike System ha presentat una oferta per a les ciutats més pròximes a Barcelona, mentre que no preveu implantar el servei a la resta. Poveda no va voler valorar si això equival al certificat de defunció de l'Àrea Bicing tal com s'ha plantejat perquè encara s'està valorant la documentació que han presentat les empreses. El projecte està ara en la fase d'obertura de pliques i encara no s'ha estudiat tota la documentació relativa a les propostes tècniques i econòmiques que han presentat les dues empreses.

El Bicing metropolità s'ha de sufragar amb la publicitat que les empreses puguin col·locar a les bicicletes i les estacions. Les estimacions que es van fer perquè el projecte surti a compte, amb un cost de 6,4 milions d'euros en la primera fase, són de 53.867 abonats. La publicitat –el mercat publicitari ha estat un dels grans afectats per la crisi– cobriria el 60% del cost, els abonats el 25% i els ajuntaments implicats, el 15% restant. És un model diferent del de Barcelona, en què el Bicing es finança amb l'excedent de l'àrea verda d'aparcament. Una altra diferència amb Barcelona és que l'empresa que explota el servei en aquesta ciutat, Clear Channel, no es va decantar pel Bicing metropolità, cosa que feia difícil que els usuaris poguessin fer compatible la circulació en bicicleta pública en canviar de municipi.

Suport a la redacció dels plans de mobilitat

R.M.B.

La Diputació i l'Entitat Metropolitana del Transport col·laboraran amb els disset ajuntaments metropolitans que estan sota el paraigües de l'EMT –Barcelona a banda– per ajudar-los a redactar els plans de mobilitat a què obliga la llei des del 2008. El president de l'EMT i la presidenta d'Infraestructures, Habitatge i Urbanisme de la Diputació, Anna Hernández, van signar ahir un conveni pel qual es destinen prop de dos milions d'euros per finançar la redacció dels plans –l'EMT hi destina 841.000 euros i la Diputació, 709.000–. Els tècnics municipals que participin en la implantació dels plans, que haurien d'estar llestos el 2011, es podran formar gratuïtament en els cursos que imparteix la diputació. Hernández i Poveda van assenyalar que els plans tenen diferents objectius. Han de servir per millorar la velocitat del transport públic, per ajudar a pacificar les ciutats i per incrementar el nombre de places d'aparcament. Tot plegat ha d'ajudar a millorar la mobilitat dels ciutadans i a reduir la contaminació, i els municipis metropolitans han de treballar coordinadament perquè les fronteres entre ells són sovint difuses.

Una nova línia de bus

R.M.B.

La junta de govern de l'Entitat Metropolitana del Transport (EMT) va aprovar ahir la compra de sis autobusos amb la intenció de posar en marxa una nova línia ràpida entre Barcelona i un municipi del Baix Llobregat. El president de l'EMT, Antoni Poveda, va assenyalar que s'ha d'estudiar en quin municipi és necessari implantar aquest servei d'autobús exprés. És a dir, amb poques parades i circulant per vies ràpides com ara autovies o autopistes. Les empreses que ara exploten el servei interurbà d'autobusos hauran d'obrir un concurs per a la compra dels vehicles. No s'ha aprovat encara cap pressupost per a la compra dels vehicles perquè el cost dependrà de les ofertes. Durant aquest procés, que durarà uns mesos, s'estudiarà quin és el recorregut que seguirà la nova línia.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.