Ryanair ajorna l'aterratge al Prat que havia previst per a l'estiu

La companyia diu que està negociant, però ja ha retornat «slots» fins al juliol

Amb els mesos de vacances a sobre, Ryanair continua sense anunciar oficialment cap vol des de l'aeroport de Barcelona. L'aerolínia havia demanat 3.500 slots –que són les peticions per poder disposar de la infraestructura– per a la temporada d'estiu, que va des de l'últim diumenge de març fins a final d'octubre. La legislació europea, però, obliga les companyies a retornar els slots amb un mínim d'un mes d'antelació si no els han de fer servir, de manera que així en puguin disposar altres aerolínies. I Ryanair ja els ha retornat tots fins al principi de juliol.

Segons ha pogut saber aquest diari, la intenció de Ryanair ara mateix ja és descartar l'aterratge a Barcelona per aquest estiu, i deixar la decisió per al moment de planificar la temporada d'hivern. Els motius serien problemes tècnics d'operativitat de la companyia a l'aeroport del Prat, però també hi ha hipòtesis que situen la decisió en altres àmbits, com ara la disponibilitat d'avions. De fet, el que des de Ryanair mateix, i també de tot el sector, es donava per fet fins fa poques setmanes, ahir oficialment ja no era tan clar. Estava previst que des de Barcelona s'operessin, sobretot, rutes nacionals i també amb algunes ciutats italianes com ara Milà. Ahir, però, un dels portaveus de Ryanair, Luis Fernández, ja va ser més escèptic pel que fa a l'arribada al Prat: «Hi ha negociacions que no estan tancades i, de fet, estan lluny de tancar-se. Ara mateix no tenim res previst», va dir.

La companyia de baix cost havia demanat condicions especials per entrar a Barcelona, com ara que els passatgers poguessin anar a peu des de la terminal a l'avió, i així guanyar temps en la rotació dels avions. AENA, però, sempre va insistir que si Ryanair vol anar al Prat ho haurà de fer amb les mateixes condicions que la resta de companyies.

En aquest sentit, Fernández va afirmar: «A Girona tenim un aeroport fet a mida», i que les ampliacions que s'hi han anat fent s'han planificat de manera que no han interferit en cap moment les operacions dels avions.

Torna a guanyar viatgers

o.m

El mes de març, l'aeroport de Girona va tornar a guanyar viatgers respecte al mateix mes de l'any passat, trencant així la tendència de números vermells que acumulava els últims mesos. Durant tot el mes, es van registrar 364.468 usuaris, un 2,8% més que el març de l'any passat. Pel què fa a l'acumulat del 2010, per ara les xifres se situen en 938.200 viatgers, que suposa un descens de l'1,1 % respecte el mateix període de l'any passat. Aquests números del març tenen també més importància si es contrasten amb el volum d'operacions d'enlairament i aterratge, que van ser 3.277, gairebé un 12% menys que l'any passat. Per la seva banda, l'aeroport del Prat va arribar, al març, als 2,2 milions de passatgers, un 9% més, i pel de Reus hi van passar 45.700 persones, un 29% menys.

Spanair podria tornar a Girona el 2012

I.BOSCH

Spanair té la voluntat de, tard o d'hora, ser a tots els aeroports de Catalunya i «Girona ens la mirem amb molt d'afecte», segons va assegurar el president d'aquesta companyia, Ferran Soriano, que va concretar que, si hi hagués alguna possibilitat, «l'hauríem de plantejar a partir del 2012». Soriano va ser ahir a Girona fent una conferència amb empresaris organitzada per les dues patronals, FOEG i Pimec, en què va explicar que l'objectiu de Spanair és el d'aconseguir «la millor connexió internacional des de l'aeroport de Barcelona», perquè «volem connectar Catalunya amb el món». A parer de Soriano, «és una mala idea» que l'aeroport de Girona depengui d'una sola companyia, i «té una situació complicada», però va concretar també que «això passa a molts aeroports a Europa». L'aeroport de Girona compleix dues funcions molt bé: la primera, ser l'aeroport de les comarques gironines, que dóna un servei turístic, i l'altra, «ser l'aeroport de Barcelona Nord, que permet a les companyies de baix cost que vinguin a Barcelona amb un trànsit diferent treballar amb Girona».

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.