L'aeroport dóna entrada a Europa a una vintena de vols de les Canàries, Amèrica i Àsia

Tot i la progressiva recuperació de la normalitat, amb vols a Amsterdam, París i Frankfurt, encara se n'han cancel·lat 166

Els vols cancel·lats per les restriccions a l'espai aeri han estat novament del centre i nord del continent –Alemanya, Bèlgica, Dinamarca, Estònia, Eslovènia, Finlàndia, França, Itàlia, Irlanda, Noruega, Suècia i Regne Unit– tot i que, dimarts, també ha estat el primer dia de recuperació del corredor amb capitals com Amsterdam, París i Frankfurt, que són les principals portes d'entrada i sortida de vols d'Europa a tot el món junt amb l'aeroport de Londres Heathrow. A causa de les pressions de les companyies aèries per la magnitud i la durada del tancament dels cels europeus, Eurocontrol va aixecar ahir al matí la restricció total a la majoria de països i només la va mantenir en el cas de Dinamarca, l'oest d'Irlanda i el sud de Suècia. La resta de països passaven a ser els responsables primers de decidir si reobrien, però en vista de la incertesa del dia anterior, moltes companyies ja havien cancel·lat les rutes i, a més, la feina de reassignar els avions, les tripulacions i prioritzar els vols necessita un temps. Per això, l'aeroport de Barcelona va tornar a funcionar ahir com a porta d'entrada al continent per a ciutadans europeus que han estat aquests dies a les Balears, les Canàries o altres llocs del món. És el cas de 26 vols, alguns procedents de Berna, Dublín, Orlando, Chengdu o Tianjin. Pel que fa a sortides, n'hi va haver 36 especials cap a Amsterdam, Lanzarote, Tel Aviv, París, Filadèlfia i Berna. De l'aeroport van sortir 75 autobusos amb destinació a diverses ciutats del centre d'Europa transportant passatgers que arribaven. La situació d'anormalitat a l'espai aeri, però, va fer que ahir encara se suspenguessin al Prat 166 vols i que tampoc sortissin tots els que ho fan regularment a Amsterdam, París i Frankfurt. De fet, són les companyies les que decideixen quines rutes i vols es fan en funció de com poden recol·locar els passatgers. En qualsevol cas, els avions que van sortir en direcció a aquestes tres capitals europees anaven plens.

Llarg lloguer de cotxes

Les empreses de lloguer de cotxes del Prat s'han vist col·lapsades. Treballen amb la previsió d'arribada i sortida de vehicles, una previsió que ha fallat per les onades de clients. Suecs i danesos han hagut de pagar fins a 2.000 euros per llogar-ne un.

Un vol que ha durat quatre dies

CRISTINA GARCIA (EFE)

De Montreal a Miami, de Miami a Caracas, de Caracas a Lisboa i de la capital lusitana, quatre dies després de l'inici de l'improvisat periple, per fi, de tornada a Barcelona. El caos aeri provocat pel volcà islandès ha portat Albert Batllé a una particular travessia entre aeroports. El jove català hauria d'haver arribat a casa dijous passat dia 15, però el seu vol des de Montreal amb enllaç a Zuric, que en principi durava deu hores, es va prolongar quatre fatigosos dies, saltant d'aeroport en aeroport i seguint una ruta que es va organitzar ell mateix a través d'internet. «Fa quatre dies que dormim a terra dels aeroports de ciutats de tot el món, sense menjar bé, ni tan sols hem pogut dutxar-nos», ha explicat Batllé, visiblement esgotat. Malgrat els nervis i el cansament, Albert Batllé està satisfet d'haver pogut tornar a casa, perquè «molta gent» que estava en la seva situació no podrà arribar a les seves llars, «potser, fins al 25 d'abril». I és que, malgrat que ahir va començar la reobertura gradual de l'espai aeri europeu, són molts els passatgers que tornaran a quedar-se sense volar, alguns, fins i tot, s'han assabentat que el seu vol s'anul·lava un altre cop moments abans de pujar a l'avió. «Ja estava a punt d'embarcar i m'han dit que tornaven a cancel·lar el vol a Bolonya, ara no sé què fer, ni quan podré sortir, i ja fa dies que visc amb aquesta incertesa», explicava ahir, impotent, Paola Assone. El caos aeri provocat pel núvol de cendra del volcà islandès Eyjafjallajökull ha convertit el Prat en plataforma d'entrada de molts vols europeus.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.