Serveis

Ryanair repetirà al Prat deu rutes de Reus

Vuit es tripliquen, ja que es fan també a Girona, i fins i tot una, la de Milà, es quadruplica amb Lleida

A partir de l'1 de setembre, Ryanair començarà a operar a l'aeroport del Prat amb deu dels 28 vols (un 35%) que es podran fer aquest estiu entre Reus i Brussel·les, Dublín, Düsseldorf, Milà, Palma, París, Sevilla, Venècia, Santander i Santiago. De fet, els vuit primers també s'ofereixen a Girona, així que es triplicaran a Catalunya. Observant també l'encara minsa oferta de la companyia irlandesa a Lleida, el vol a Milà-Bèrgam farà el ple als quatre aeroports comercials catalans.

El nombre de repeticions des de Reus, en tot cas, és força més petit que el de 17 que hi haurà entre l'aeroport del Prat i el de Vilobí d'Onyar, on tanmateix el cop serà relativament menor, ja que suposarà un 27% dels 63 vols. Amb tot, a Girona l'impacte podria ser més gran perquè es prenia fins ara com a destí de referència per viatjar a la capital, mentre que, a Reus, més del 55% dels passatgers s'hostatgen a la zona. Allà podrien jugar, però, amb l'avantatge de tenir una estació del TAV a l'aeroport, amb connexió directa amb Barcelona i, sens dubte, això podria ajudar a eixugar la pèrdua de passatgers, o a guanyar-ne més. Girona mantindrà més vols que el Prat en la majoria de rutes (totes excepte tres) i Reus perdrà en totes deu comparacions, tret de la ruta de París, que, igual que des del Prat, serà diària... fins a l'octubre.

Ara només assegura nou rutes a l'hivern

Si bé la companyia no ho ha confirmat, ara mateix la seva plana web només ofereix nou possibles rutes des de Reus a partir de l'1 de novembre (vegeu la fitxa), és a dir, per a la temporada d'hivern, amb la qual cosa en perdria 19, de les 28 que oferirà aquest estiu, un cop aquest dimecres iniciï l'última que estrenarà enguany, a Cork, al sud d'Irlanda. En tot cas, la llista podria ser provisional, ja que tal com està ara s'oferirien només 28 rutes setmanals a l'hivern, quan el darrer conveni signat al febrer amb el govern i diversos ens del Camp de Tarragona en fixa una quantitat mínima de 39. Amb tot, l'acord també parla d'un mínim a l'estiu de 100 que se superarà –n'hi ha 107 de previstes als mesos punta–. En espera que Ryanair enllesteixi la graella d'hivern, doncs, es pot dir que perillen seriosament destinacions històriques com ara Liverpool, Dublín, Frankfurt –que està assegurada, en canvi, a l'hivern a Lleida-, Glasgow i els aeroports londinencs de Luton i Stansted, que van ser les primeres que es van obrir a Reus, el setembre del 2003. A Girona, per exemple, les institucions calculen que perdran un 10% de les freqüències de vol a la tardor, però confien a mantenir totes les destinacions.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.