Serveis

El regional català és més car que el TGV francès

Renfe cobra més per quilòmetre al tren fins a Vilafant que el TGV, segons la PTP

La plataforma Promoció del Transport Públic (PTP) ha elaborat una comparativa de preus entre els serveis regionals i d'alta velocitat catalans i el TGV francès, i la conclusió és que els primers són més cars per cada quilòmetre. La comparació més sorprenent és la del nou servei francès d'alta velocitat entre París i Vilafant i el regional català que enllaça Vilafant amb Barcelona. Renfe presta el servei regional d'enllaç amb un tren Alvia entre la capital catalana i la població altempordanesa. Són 138 quilòmetres per carretera i una hora i tres quarts de viatge amb un tren que circula a una mitjana de
83 km/h. El TGV cobreix entre Vilafant i París una distància de 903 quilòmetres per carretera en cinc hores i mitja a una velocitat mitjana de 164 km/h. Comparant el preu mitjà per quilòmetre, tots dos serveis costen el mateix en els bitllets més barats –0,06 euros per quilòmetre–, però, en canvi, resulta més car el regional de Renfe –0,16 €/km– que no pas el TGV francès –0,12 €/km– en el cas de les tarifes màximes. L'entitat que promou el transport públic aplaudeix la política tarifària de l'operador francès SNCF amb el lema “Alta velocitat amb tarifa regional”, perquè considera que s'adreça a les classes populars i competeix molt agressivament amb el transport aeri. En canvi, considera que Renfe dirigeix l'alta velocitat a persones amb un poder adquisitiu mitjà i alt. Segons el comunicat de la PTP, “la política ferroviària espanyola suprimeix o manté en precari els trens econòmics (Estrella, Intercity) per fer lloc al TAV, fa difícil trobar tarifes populars de tipus web i Estrella, fa inexistents les tarifes familiars o de grup per competir amb el cotxe i menys encara genera preus atractius per competir amb l'avió, el més contaminant dels models”. Per l'entitat, aquesta és la raó que el corredor del TAV entre Barcelona i Madrid encara no hagi pogut superar la quota de mercat del pont aeri i que “les classes populars estiguin sent transferides al baix cost aeri”. També compara el TAV Barcelona-Madrid amb el TGV París-Lió. En el primer cas s'ofereixen a segona classe bitllets de 54 a 115 euros per viatge, mentre que en el segon cas costen de 19 a 89 euros.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.