Serveis

Barcelona

Viatge en tres dimensions

Nous trens

FGC mostra com seran els combois que donaran servei a la línia del Vallès

Començaran a circular per les prolongacions de Terrassa i Sabadell el 2013

La tecnologia 3D, que sembla reservada a superproduccions de cinema, ha permès a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) dissenyar amb la màxima precisió el model nou de tren que la companyia comprarà per la línia del metro del Vallès. Fonts de la companyia asseguren que la imatge en tres dimensions dóna més detalls de com seran els combois que qualsevol maqueta. Davant d'una pantalla de projecció, amb les ulleres 3D posades, els responsables de FGC mostraven ahir satisfets com seran els nous trens model 113. Ensenyaven les imatges des de tots els perfils i angles, fins arribar a marejar algun dels assistents amb tant de moviment.

Els nous trens conservaran la disposició de quatre seients que actualment tenen els trens de FGC, però també n'hi haurà en filera, com es pot veure als nous combois del metro i de la línia de l'Anoia de Ferrocarrils. Només amb aquesta actuació guanyaran capacitat per a 60 persones, explicava el responsable de projectes de material mòbil, Santi Soriano. També com els combois del metro, els vehicles nous seran continuats, és el que anomenen trens cuc, que permeten passar d'un vagó a l'altre per dins, sense haver de sortir, i disposaran d'agafadors centrals i barres penjades. Totes aquestes modificacions fan que l'aspecte de l'interior s'assembli més a la dels nous vagons de metro, però des de Ferrocarrils deixaven ben clar que els combois seran ben confortables, ja que entenen que la comoditat és un dels valors de la marca. “Tot i que en diuen el metro del Vallès, no deixa de ser un tren de rodalia”, deia Soriano.

Els trens del futur incorporaran pantalles que no només informaran de quina és la propera estació, sinó que, com haurien de fer les instal·lades als combois de Renfe, complementaran els missatges que es donin per megafonia i avisaran de possibles incidències. L'intèrfon dels trens estarà connectat al centre de comandament integrat, de manera que hi haurà comunicació directa. Els combois continuaran tenint càmeres de videovigilància per tenir constància de qualsevol acte incívic.

Ferrocarrils ha encarregat 24 unitats del model 113 per donar servei a les prolongacions de la línia del Vallès, de Terrassa i Sabadell. El primer començarà a circular en mode de proves al febrer del 2013. L'adquisició suposa una inversió de 156 milions d'euros per part de FGC. Fonts de FGC justificaven la compra dels nous trens per poder incrementar la freqüència de pas. Però perquè això sigui una realitat, a banda d'incrementar el parc mòbil, també es necessita el nou túnel de maniobres de plaça Catalunya. Una obra per adjudicar que, quan s'adjudiqui, tardarà 4 anys a executar-se.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.