Serveis

infraestructures i serveis

Una barra de ferro podria ser la causa del descarrilament

Els tècnics troben l'objecte amb el qual el conductor del tren de rodalies va explicar que havia xocat

Els Mossos investiguen la hipòtesi que es dóna gairebé per certa entre els ferroviaris

Els tècnics ferroviaris han trobat una barra de ferro de 35 centímetres de llargada que podria haver causat, diumenge al vespre, el descarrilament del tren de rodalies entre Vilanova i lar Geltrú i Sitges. Cal recordar que el conductor del comboi, que circulava a poca velocitat perquè s'apropava a l'estació de Sitges, va explicar el descarrilament per la presència d'un ferro a la via. Ahir s'informava que el conductor va comunicar al control de trànsit centralitzat que acabava de passar per sobre d'una barra de ferro. Tot i semblar inicialment que el tren no havia tingut cap dany, en arribar a un canvi d'agulles van descarrilar quatre dels sis vagons. El punt de l'incident amb la barra dista quatre quilòmetres del lloc on va descarrilar el tren, però no es descarta que hi hagi una relació.

De fet, es tracta de la principal hipòtesi amb què treballen el Ministeri de Foment, la Generalitat, Adif i Renfe. Tot i que en un comunicat conjunt ahir esmentaven aquesta possibilitat com una de les línies d'investigació, el cert és que és l'única que se cita al comunicat i que els ferroviaris la donen gairebé per segura. Els tècnics que van revisar les vies en aquell tram de quatre quilòmetres han trobat la barra de ferro de 35centímetres. Els Mossos d'Esquadra investiguen la possible relació de fets i les administracions avancen que obren la porta a presentar una denúncia contra els possibles autors del sabotatge o la gamberrada.

Una flota de 50 autocars traslladava ahir els passatgers entre les estacions de Vilanova i Sitges fins que, a quarts de tres del migdia, es va poder reprendre parcialment el servei per una de les dues vies, un cop tret el tren descarrilat de la plataforma. A tres quarts de vuit del vespre es restablia el pas de trens per les dues vies tot i que a menor velocitat del que és habitual per prevenció i seguretat. Adif i Renfe no preveien el restabliment normal a la línia R2 sud pel que fa a velocitat i freqüència de pas fins un cop reprès el servei regular aquesta matinada. D'altra banda, ahir al vespre una altra incidència entre les estacions de Sants i l'Hospitalet causava alguns retards de 15 a 30 minuts a trens de les línies R3 i R7.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.