Serveis

infraestructures i serveis

Renfe i Adif s'espolsen les culpes d'un nou tall d'hores a rodalies

L'avaria interromp la línia del Garraf i afecta 15.000 viatgers

El govern exigeix de nou l'auditoria de la xarxa

Renfe i Adif, les companyies responsables del servei i de la infraestructura de Rodalies de Catalunya, s'espolsen les culpes del tall de la línia ferroviària del Garraf que ahir va suposar la interrupció del servei durant tres hores i quart i que va obligar uns 15.000 viatgers a realitzar el recorregut amb autobusos alternatius. A tres quarts i mig de vuit del matí, una avaria afectava la tensió de la catenària i obligava a interrompre la línia. Poc després de les vuit del matí, Renfe informava de la incidència, que atribuïa a una “avaria de catenària”, és a dir, un element de la infraestructura ferroviària, que és responsabilitat d'Adif. Però, a dos quarts de nou del matí, una nota conjunta del Ministeri de Foment, Adif, Renfe i la Generalitat informava que els tècnics havien detectat desperfectes en diversos punts de la catenària “originats per causes desconegudes”. Tenint en compte els antecedents d'altres avaries, aquesta explicació feia pensar en la hipòtesi del pantògraf en mal estat d'un tren com a causant dels desperfectes a la catenària, una possibilitat que seria responsabilitat de Renfe. Després d'arranjar-se l'avaria i en reprendre's el servei, Adif donava la seva versió segons la qual la causa seria “aliena a la infraestructura ferroviària” i, per tant, aliena a la seva responsabilitat tenint en compte que la catenària afectada és nova des del passat març i que fins ahir havia funcionat perfectament. Se sap que, a més del tram de catenària d'Adif danyada, van patir desperfectes quatre pantògrafs de trens de Renfe. El que no se sap és quina instal·lació va desencadenar els desperfectes, si un pantògraf en mal estat que va danyar la catenària o si la mateixa catenària que va malmetre el pantògraf. Tant Renfe com Adif assenyalaven al vespre que la causa s'està investigant.

Els trens regionals provinents de l'Ebre, Tarragona i Lleida es van desviar per la línia de Vilafranca i l'R2 sud es va haver de prestar amb 40 autobusos alternatius. Entretant, el director general de Transports de la Generalitat, Ricard Font, exigia de nou a Foment que li entregués l'auditoria sobre l'estat de la xarxa i el conseller Recoder demanava el traspàs de la infraestructura ferroviària de l'Estat a Catalunya.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.