Menys de 600 persones usen cada dia la línia de tramvia que passa per la Mina

La Generalitat no augmentarà la freqüència de pas dels combois fins que no visqui més gent al barri

El primer dia que aquest servei tramviaire va entrar en funcionament, el 16 de juny de l'any passat, les andanes de les vuit estacions que l'ofereixen estaven gairebé buides de viatgers i el nombre de passatgers dintre els combois era reduït. Al cap d'un any, el poc entusiasme que va despertar l'estrena de la infraestructura continua vigent, i si més no les dades aportades per Tramvia sobre el nombre de validacions de bitllets sostenen aquesta impressió. Així, des de mitjan mes de juny de l'any passat fins al passat mes de maig s'han comptabilitat un total de 216.505 validacions, la qual cosa suposa que el nombre de bitllets consumits cada dia no arriba als 600. El servei va començar amb més usuaris l'estiu passat, amb gairebé 24.000 viatgers el juliol i 19.000 el mes d'agost i setembre, però des de llavors –excepte l'abril i el maig– les validacions efectuades cada mes s'han mantingut entre les 16.000 i les 18.000.

En general, les xifres d'ús estan molt allunyades de les previstes dies abans de la inauguració del servei, que apuntaven a una mitjana diària d'ús entre dues mil i tres mil persones. Malgrat tot, Tramvia matisa que fer una previsió d'usuaris per a la nova línia no és fiable perquè aquesta discorre per una zona en plena transformació, amb edificis en projecte o en obres al districte tecnològic del 22@, al campus del Besòs, a la zona del Fòrum o al mateix barri de la Mina. De fet, el creixement poblacional que s'espera que experimenti aquest barri –el qual és travessat de dalt a baix per la línia, en paral·lel, a la nova rambla de la Mina– en els propers anys és un dels factors que podria fer augmentar la freqüència de pas dels combois, que des del naixement de la línia és de 20 minuts per no interferir en el temps de pas de les línies principals; la T4 i la T5. Per ara, i ja que els combois de la T6 no circulen plens, precisament, l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) descarta, però, efectuar cap modificació en aquest sentit.

Poca conflictivitat

D'altra banda, fonts de Tramvia han assegurat que el grau de conflictivitat en aquesta línia del Trambesòs –que uneix l'estació de Sant Adrià amb la badalonina de Gorg– no és gaire elevat. Amb tot, les mateixes fonts reconeixen que els casos de frau comesos pels viatgers que no validen els seus bitllets –i que podrien explicar parcialment el reduït ús registrat en la línia– són més nombrosos en aquesta xarxa que no pas en la del Trambaix, tot i el reforç efectuat en la seguretat del servei amb dos vigilants privats que regularment acompanyen els revisors que demanen el bitllet als usuaris. La T6 té una extensió de 4,6 quilòmetres, que els combois recorren en poc més d'un quart d'hora.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.