Vueling i Iberia es traslladaran a la T1 el 9 de setembre amb 10 aerolínies més

Estrenaran el dic nord destinat al pont aeri, que Spanair no vol per evitar separar facturacions

El dia 9 de setembre, la major part de vols i passatgers de l'aeroport de Barcelona passaran ja per la nova terminal T1, ja que Vueling i Iberia s'hi traslladaran amb els seus socis de l'aliança Oneworld i hi coincidiran amb Spanair i els seus socis de Star Alliance, que ja hi són des del 17 de juliol. Amb Iberia i Vueling, en aquesta data s'hi traslladaran els vols de la seva filial regional Air Nostrum; British Airways i la seva filial Cityflyer; American Airlines; la finlandesa Finnair; Royal Jordanian; Royal Air Marroc; Ukraine International Airlines; la colombiana Avianca i la israeliana El Al. Superat el gruix de l'operació tornada de vacances a l'aeroport –del 28 d'agost a l'1 de setembre–, el 9 de setembre la T1 posarà en marxa totes les àrees de facturació i embarcament avui encara no estrenades, perquè Iberia i Vueling estrenaran el dic nord, destinat exclusivament al corredor aeri de Barcelona a Madrid, i Air Nostrum el dic sud, destinat als vols regionals de poc radi.

Spanair no separarà vols

El dic del corredor aeri amb Madrid té accés directe dels passatgers des dels aparcaments de vehicles i les parades de transport públic i disposa de mostradors propis de facturació. Per això la catalana Spanair ha decidit que, de moment, no traslladarà els seus vols de Madrid al dic del pont aeri, perquè això l'obligaria a separar en dues parts la seva àrea de facturació i la flota al Prat, i faria també que els seus passatgers de connexió entre Madrid i altres destins internacionals haguessin de destinar uns minuts més a desplaçar-se des del dic nord fins al central, on avui opera de manera concentrada amb socis com ara Lufthansa, SAS, TAP o US Airways.

Iberia desitja el trasllat

Pel que fa als passatgers d'Air Nostrum, facturaran les maletes al dic central però hauran de dirigir-se al dic sud, que és on es concentraran els avions regionals de radi curt. Des d'Iberia se celebra la proximitat de la data de trasllat a la T, perquè la terminal està situada entre les dues pistes principals de l'aeroport i permet guanyar força temps pel que fa a la sortida dels avions, sabent que tindran la capçalera molt més a prop del que la tenen ara. Pocs dies després de l'estrena de la T1 per part de Spanair, el president de Vueling ja va demanar a Aena un avançament en el trasllat de la companyia a la nova terminal. La tercera aliança internacional, Sky Team, amb la seva líder Air France-KLM i l'espanyola Air Europa, no començaran a ser operatives a la T1 fins a finals d'any.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.