Ryanair refà la programació de vols per la temporada d'hivern eliminant dotze rutes i afegint-ne cinc de noves

L'aeroport de Girona va mantenir el creixement moderat durant el setembre

Els canvis començaran a ser efectius a partir de final d'octubre i principi de novembre, segons va explicar ahir l'executiu per a l'Estat espanyol de Ryanair, Luis Fernández. Les rutes que s'afegiran a les ja existents són les de Màlaga, Tenerife, Lanzarote, Gran Canària i Edimburg, i ja per més endavant –el mes de febrer– està previst també unir Girona amb l'aeroport italià de Bríndisi. Pel que fa a les destinacions que s'eliminen, moltes repeteixen respecte a la temporada d'hivern passat, ja que són rutes que es considera que només són rendibles durant la temporada turística d'estiu. Són les que enllacen amb els aeroports britànics de Durham Tees, Doncaster, Manchester i Newcastle; els alemanys d'Hamburg i Altenburg; Eivissa; Estocolm Vasteras –Suècia–; Linz i Graz –Àustria–; la ciutat italiana de Perusa, i la danesa d'Aarhus. La resta de rutes es mantindran, tret d'algun cas puntual, amb la mateixa freqüència que ara. Segons Fernández, a hores d'ara Ryanair ja ha transportat 4 milions de passatgers durant aquest any, i l'objectiu és arribar als 5,5 a final d'any, superant en mig milió les xifres registrades l'any passat: «Els canvis són els típics de cada hivern, però l'objectiu de Ryanair continua sent anar creixent a Girona», va dir Fernández.

D'altra banda, Aena va fer públiques ahir les dades del setembre, en què la tendència general dels aeroports de l'Estat continua a la baixa. L'aeroport de Girona va tenir, però, un creixement del 3% respecte al setembre passat, amb un trànsit de 542.747 persones, el vuitè en el rànquing estatal.

Usuaris de Renfe

La Plataforma d'Usuaris de Renfe va explicar ahir que continua funcionant i que no s'ha dissolt, tot i el fracàs de l'acció de dimarts. Segons Albert Orriols, un dels portaveus, «l'assemblea va decidir fer l'acció, però molts vam veure que no funcionaria i que podria ser contraproduent. Tot i això, uns quants van voler tirar-ho endavant». Per Orriols, «hem de tenir presents els objectius, i que s'ha d'anar mica en mica», en referència als membres de la plataforma que no estan d'acord amb la celeritat del procés. La plataforma es tornarà a reunir amb Renfe en les pròximes setmanes.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.